callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tjejmiddag och julbak

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag och två tjejkompisar bjuder varandra på middag varsin gång. Nu var det länge sen vi hade en middag och idag var det min tur.
Jag lagade en gulaschsoppa som blev bra. Gott med en varm och kryddig soppa nu när det är kallt ute.
Sedan skulle vi baka lussekatter. Gud vilken energi det tar! Jag var jättetrött idag och de andra kom direkt från långa dagar på sjukhus/vårdcentral så vi var tappra. 
Vi bakade 2 satser, båda två med kesella i degen och den ena med en fyllning med mandelmassa och vit choklad. Mumma!
Det blev en hel del prat också som det blir när vi tjejer ses.
Nu är jag helt slut.
Ska lägga mig och läsa lite innan jag förhoppningsvis somnar. Har haft det lite jobbigt med sömnen på sistone.
Vi hörs!
 
Gulaschen jag bjöd på
 
 
Ingrid och Carro
 
Samarbete
 
 Ingrid busar som vanligt!
 
 Mys!
 
Viktigt med pensling!
 
Ingrid smyger!
 
Jäsning
 
Gott!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: