callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Svåra val

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag var jag ledig. Det verkar dock vara slut på min lediga period. Idag ramlade jobben in och resten av veckan ska jag jobba på 3 olika ställen. Kors!
Idag var jag och pratade med en person på universitetet som har hand om studenter som vill göra sitt projektarbete utomlands.
Det var ett givande samtal även om det förvirrade mig lite. Jag vill nämligen åka till Indien för mitt projekt. Han hade förutom Indien ett annat förslag till mig och det var Tajikistan. Ett land jag inte vet ett jota om. (tyvärr)
De pratar tydligen persiska där vilket betyder att jag skulle förstå dem prefekt.
Så idag har jag tänkt och tänkt och tänkt lite till. Jag har ringt X antal samtal och pratat med olika människor och frågat om råd.
Jag ska maila den här personen ikväll och lämna besked om vilket av länderna jag vill åka till så han kan skaffa mig en handledare där.
Även om valet är svårt så ska det bli sjukt kul att få resa och komma bort. Sammanlagt är man borta i 8 veckor. Yippie! Men det kommer ske först hösten 2013.
Annars har jag lagat linssoppa. Soppor är The shit nu i vinter. Det finns inte bättre, enklare och nyttigare mat än goda varma soppor just nu.
Jag har kollat på programmet Babel på SVTplay och fått boktips och reserverat 3 böcker via stadsbibliotekets hemsida.
Länge leve bibliotek som gör att vi läsgiriga får vårt lystmäte utan att behöva betala en enda krona! Love it!
Jag känner mig som en äggsjuk höna nu eftersom jag måste göra valet för projektarbetet ikväll. Bäst att jag går och trycker lite till innan jag mailar honom men jag tror att jag redan har valt ett av alternativen.
Vi hörs!
 
God och enkel linssoppa!
 
Mumbai i Indien
 
Dushanbe i Tajikistan
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: