callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Secretary

Kategori: Allmänt

Hola amigos/as!
Hur är läget med er? Jag är lite trött men ganska lycklig. Hihi!
Jobbade för första gången som läkarsekreterare på akuten idag. Det var toppen.
Jag kom dit lite mer finklädd än vanligt och intog min plats i en skön stol vid fönstret.
Sedan fick jag ett headset och i det hörde jag alla dessa ljuva stämmor med vilka läkarna dikterade sina diktat. Det jag hörde skrev jag in på datorn. Det gick ovanligt bra tyckte jag och dagen gick verkligen fort. Hon jag hade till min hjälp var supersnäll och förutom att svara på mina 100 frågor berättade hon lite om sitt kärleksliv och fredagsplaner. Jag älskar öppna männniskor.
Ett litet tips till alla blivande doktorer där ute, det är ingen tävling i att säga så många ord som möjligt på en minut när ni dikterar, take it easy och säg gärna de där extra krångliga läkemedelsnamnen extra noga!
Efter 8,5 timme på jobbet åkte jag till Frölunda för att träffa en tjejkompis. Vi snackade och såg på några avsnitt Sex & The City. Det var soft.
Sedan åkte jag hem och har alltså varit ute i ca 14 timmar idag. But I like it. Efter allt hemmasittande tidigare i höst gillar jag att det händer lite på jobbfronten och God I need that money!
Imorgon ska jag köra ett 24 timmars pass på mitt gamla jobb. Det blir nog nice. Ska träffa en kompis innan för en snabbfika på stan. Man behöver umgås lite med någon innan man ska vara instängd på jobbet större delen av lördagen och delar av söndagen.
Nu blir det snart sängen.
Ha en trevlig helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: