callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nätdejting gone bad!

Kategori: Allmänt

Hej!
Nu har jag kommit hem från första bredvidgången på ett särskilt boende jag ska jobba lite extra på. Ärligt talat är jag lite trött på alla dessa extrajobb jag har haft genom tiderna. När får man börja jobba på riktigt? Jag längtar efter mitt första underläkarvik till sommaren, även om det inte heller är något riktigt (fast) jobb.
Men förutom att jag är allmänt trött på extrajobb så var det en ganska mysig dag, ett mysigt boende med trevlig personal.
 
Tänkte skriva lite om nätdejting. Jag är en gammal veteran inom det.
En gång i tiden skaffade jag Spray date och sedan testade jag Happypancake. Det hela har resulterat i ganska många dejter genom tiderna och ett förhållande på ca ett år. 
Jag vet inte om jag håller på att bli gammal men just nätdejting var nog bättre förr. Folk var mer seriösa.
Jag googlade runt lite för att se vad den allmänna åsikten om nätdejting är bland de som håller på med det.
Både tjejer och killar verkar vara missnöjda iaf med just Happypancake. Killarna klagar på att tjejerna är snobbiga och aldrig svarar på mail och tjejerna klagar på att det inte finns några vettiga killar där. 
Jag för egen del tycker tex att utbildningsnivån på Happypancake är generellt låg. Man får leta ett tag innan man hittar en kille som är högskoleutbildad och av dessa killar är de allra flesta ingenjörer och konsulter.
 
Jag tror problemet med nätdejting är att det ackumuleras individer där som av olika orsaker har svårt att ingå ett förhållande. Man ser samma medlemmar år efter år. De flesta letar dessutom efter nån som är perfekt. 
Sedan är folk elakare mot såna de träffat via nätet än om man tex lärt känna varandra via gemensamma vänner. Man behöver aldrig ses igen och därför behöver man inte ta så mycket hänsyn.
Senaste killen jag träffade berättade tex om sin senaste dejt innan mig. Han hade haft kontakt med den här tjejen ett bra tag och pratat ganska mycket i telefon. När hon dyker upp på första dejten är hon både ful och jättetjock. Då säger killen till henne: Om du var en vara så skulle jag reklamera dig.  Tänk vad hemskt! Så gör man ju inte! Och den här killen var utåtsett en helt vanlig person med ett vanligt jobb etc.
Nätdejtingvärlden är hemskt utseendefixerad eftersom det är det enda man har att utgå ifrån till att börja med.
Sedan har killar helt öppet erkänt för mig att de letar efter någon att ha sex med på nätet och bara det. De där sena krograggen har helt enkelt flyttat ut på nätet.
 
Nu ska jag inte skrämma upp er som kanske hade tänkt testa nätdejting.( Om ni mot förmodan tillhör nätdejtingoskulder.)
Självklart kan man träffa sin livs kärlek på nätet precis som på vilket annat ställe. En av mina nära vänner blev ihop med sin första nätdejt, de flyttade ihop och idag har de varit tillsammans i en massa år och är förlovade, så det går.
Men om ni ska testa så är det bra att gå in i det med öppna ögon, försök sålla bort rötäggen som tyvärr kan se ok ut på ytan och var klar med dina avsikter och kräv samma sak tillbaka från din dejt.
Det som behövs är kanske att vi gamla veteraner går ur sidorna och släpper fram de som är nya och nyfikna. Har man inte träffat sin livs kärlek på nätet inom några år så lär det inte hända senare heller. 
Så mina dagar inom nätdejting är nog räknade. Jag har tröttnat. Men visst är det fortfarande pirrigt med en blinddejt?
Lycka till med dejtingen av alla dess slag i vintermörkret!
Vi hörs!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: