callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Mammor, städ och stress

Kategori: Allmänt

Hej!
Min mamma kommer på besök imorgon. Det ska bli skönt att umgås bara vi två. Hon stannar bara en dag men vi ska väl hinna hitta på lite saker ändå.
Vad har ni för förhållande till era mammor? Jag älskar min och hon älskar mig tillbaks men det är inte så okomplicerat alltid. Vi tycker saker och ting om varandras ageranden och vi har några favoritämnen som vi alltid diskuterar och kan bråka om. Och så har det varit så länge jag kan minnas. Så det är inte alltid frid och fröjd.
Jag förstår mig inte på folk som aldrig har konflikter med sina föräldrar. Har man inte gjort lite revolt mot sina päron så blir man ju inte vuxen. Kan man inte kritisera sina föräldrar och godtar man allt de säger och gör så lär man aldrig bli sin egen.  Jag har bekanta som verkar ha en manisk rädsla för att på minsta sätt säga emot sina föräldrar el kritisera dem. De har någon sorts överdriven respekt för sina föräldrar. Det finner jag väldigt märkligt eftersom jag vid 10 årsåldern insåg att mamma inte är perfekt.
Man behöver förstås inte bråka men man måste kunna se sina föräldrar som vilka andra människor som helst med brister och allt.
Nu har jag varit hemma sen i måndags och haft väldigt mycket tid. Det ledde till att jag gav mig på att städa ur kökslådor och skåp. Sånt jag bara gör om jag absolut inte har annat att göra. Jag älskar med andra ord inte städning.
Var lite sugen på att baka och kollade i mitt skåp efter lite olika mjölsorter jag hade. Tyvärr var nästan allt för gmmatl. Det var alltså ett tag sen jag hade nån brödbakarperiod. Synd för jag hatar att kasta matvaror.
Idag tänkte jag på att jag just nu har nästintill noll stress i mitt liv. Jag sover så länge jag vill och behöver absolut inte skynda iväg till någonting. Det är sjukt ovanligt för mig då jag i vanliga fall är stressad mest helatiden. Stressad på morgonen när man ska iväg till en tidig föreläsning, stressad på kvällen när man ska in på hemköp och handla mat efter skolan, precis som 500 andra citybor i långa köer. Undrar hur jag ska gå från detta livet till massa stress igen. Puh!
Nu ska jag ge mig på de kvarvarande köksskåpen!
Vi hörs!
 
 
Allt mjöl jag fick kasta! Vissa med bäst före datum 2007 och 2010! Snyft!
 
Mitt stressfria liv, äter dadlar, dricker te och kollar på Skavlan.
 
Måla naglarna, bra sätt att piffa upp tillvaron.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: