callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lördagsaktiviteter

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Idag började dagen med brunch på café Ethels på Linnégatan. Det var lika gott som man kunde förvänta sig. Ingen buffé och inga köer, man fick ett kakfat med allt gott på. Priset är också bättre än dem flesta ställen, 119 kr! Rekommenderas!
Sedan bar det av till konstmuséet. Jag brukar gå dit några gånger per år. Vi gick på en visning av en keramikutställning av Klara Kristalova. Den går fram till början av februari.
Sedan vandrade vi på resten av konstmuséet och ärligt talat är det så stort så man blir trött i benen till slut men vi hann gå runt och kolla på allt.
Sedan var vi hungriga, drog till hemköp och handlade mat.
Jag är så glad att jag inte äter så mycket kött i vanliga fall för det kan kosta 230kr per kilo. Inte riktigt klokt.
Men är det lördag så är det. Det blev entrecote och hemgjorda potatisklyftor. Yummy!
Sedan såg vi förstås även en film, som var superdeppig. Det blev verkligen en helkväll.
Nu är jag så trött så jag ska läsa lite (läser Giftas av Strindberg just nu) och sedan lägga mig.
Ska försöka hinna med spinning imorgon innan jag åker till Frölunda för att träffa en tjejkompis.
Idag läste jag på facebook att en av mina goda vänner har förlovat sig. Jag blev så glad för hennes skull. Grattis Linn!
Nu blir det sängen mina vänner!
Peace and out!
 
Brunch på Ethels
 
Dagens sällskap Johan
 
Ägg och bacon, nam nam!
 
Besök på konstmuséet
 
Middag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: