callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jul jul jul!

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag gick upp hiskligt sent idag. Hade nog ett rejält sömnunderskott och hade dessutom inget planerat idag.
Nu på kvällen gick jag en långpromenad. Gick runt Heden i en vid båge. Vilket mysigt område egentligen, lite undangömt men ändå supercentralt med stora gamla lägenheter. Me like!
Sedan passerade jag Max och gick in och beställde en juniorburgare. Måste säga att det är i särklass det fräschaste snabbmatstället jag har sett. Kul!
Sedan gick jag och handlade och gick igenom Åhléns och fastnade förstås där inne lite. De har ju börjat med alla julprylar, julklappsboxar etc.
Det är ju väldigt lätt att dras med och shoppa mer än vad man hade tänkt sig kring jul.
Det är många erbjudanden och fina förpackningar etc, men dras inte med! Försök skriva en lista och köp bara det nödvändigaste. Och tänk även på välgörenhet, köp sådant där en del av priset går till välgörande ändamål!
Kom ihåg att vi är priviligerade men det finns många i världen som inte är det. Vi får försöka hjälpa dem så gott vi kan. Skänk lite pengar nu när det är jultider istället för att lägga alla pengar på onödiga prylar som ändå blir liggandes.
Och en fråga, kan man baka lussekatter redan? Jag vill!!!!!!!!!!
Ha det bra och vi hörs!  
 
 
Julmys
 
Mums!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: