callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fika och balett

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag hade jag en spännande dag. Linn hörde av sig och ville ha med mig på en balettföreställning på Operan ikväll. Klart jag tackade jag. Men först åkte jag till Frölunda Torg och fikade med min fina vän Krishna, det känns som vi har känt varandra så himla länge och det vi ju också. Det var mysigt, vi käkade sushi och snackade en massa. Frölunda Torg är faktiskt väldigt trevligt för shopping, massor med affärer och lite lugnare tempo än i stan.
Därifrån åkte jag till Operan och träffade Linn. Hon och hennes kille förlovade sig i helgen och jag är så himla glad för hennes skull.
Föreställningen som heter Hemland var väldigt bra, det var 2 olika dansgrupper och 2 olika shower.
Sedan knallade jag hem och nu sitter jag här helt utpumpad.
Jag sov 4 timmar inatt, somnade inte föränn kl 7.30 imorse. Helt sjukt. Satt uppe och kollade på Skavlan när jag inte kunde sova. Det slog mig att många av hans gäster som är kända människor och duktiga på ett el annat har psykiatriska diagnoser. Det var en intressant iaktagelse, det visar att annorlunda inte är dåligt. Man kan säkert ta sig långt tex med diagnosen ADHD.
Nu blir det att softa lite och kanske läsa innan sängdags.
Det har varit en händelserik och kulturell helg! Sånt gillar vi!
Vi hörs!
 
 
Sushi på Din sushi i Frölunda Torg.
 
Två (blivande) kulturtanter på Operan!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: