callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bröst

Kategori: Allmänt

Hej!
Nu ska jag skriv om ett ämne som kommer väcka er förhoppningsvis!
Bröst alltså. Hälften av oss har dem, andra hälften gillar dem. Och de som varken har dem el gillar dem tycker nog ändå att ett par bröst i en snygg topp är alright! (Det här blev ju som en gåta)
Alla vi tjejer har någon sorts förhållningssätt till våra bröst. Visst de finns där alltid och vi är vana dem men vi tänker nog en del på dem i vilket fall. Jag och mina polare snackar inte så mycket tuttar men vi kanske borde? Har några vänner som pratar om dem. Någon som tycker att hon har för små, någon som funderar på att göra dem större och någon som måste köpa bh i specialaffärer.
Jag brukar på skämt säga till mamma att tuttarna är det bästa jag har ärvt efter henne. Tills jag kom på att jag förmodligen ärvde bröstanlag av min pappa med. El hur är det med det? (förvirrad läkarstudent)
Jag är nöjd med mina. De sitter visserligen inte under hakan men på mer passande höjd med tanke på mina 28 år. Jag gillar dem helt enkelt. Ganska mycket! Sen är jag fascinerad över andras tuttar med. Det finns ju inget som drar blickar till sig, så väl manliga som kvinnliga  som en ordentlig urringning. Denna fascination finns alltså hos oss alla.
Jag tycker vi borde försöka vara så nöjda vi kan med våra kroppar eftersom det är dem enda vi får. Så jag tänkte lista lite fördelar med både stora och små bröst!
 
Stora tuttars fördelar:
Vissa kläder är gjorda för att fyllas ut av ett par rejäla bröst.
Det anses kvinnligt.
De är trevliga att titta på, fascinerande.
 
Små tuttars födelar:
Man ser sportig ut.
Det är lättare att hitta behåar.
Man kan springa utan behå utan att det gör ont.
Man kan ha riktigt djupa urringningar utan att det ser perverst ut.
 
Jag har säkert glömt nåt, kommentera gärna om ni kommer på fler saker som ni vill dela med er av.
Så vad jag vill säga är att vi ska vara glada över att ha fungerande kroppar och tänka på fördelarna med just den kroppen vi har.
 
 
Sen har vi det hemska på bröstfronten. Cancer, Usch och fy!
Nu är det ju ganska god prognos på de flesta sorter av bröstcancer nuförtiden men det är ju skitläskigt att unga kvinnor drabbas och för mig är tanken på en bröstamputation väldigt otrevlig.
Det finns ju många modiga kvinnor där ute som kämpar/har kämpat emot sjukdomen och vunnit. Vad är dessutom ett par bröst värda mot gåvan att få leva vidare?
Jag såg inte Rosabandetgalan iår men ska kanske kolla in det på SVT play. Speciellt vi kvinnor borde skänka pengar till bröstcancerforskningen eftersom det går till oss själva i slutändan.
 
Just nu läser jag en bok som heter How to be a woman.
Författaren tar upp olika aspekter på hur det är att vara kvinna och ett kapitel handlade om just tuttar och bhar. Väldigt rolig läsning samtidigt som hon tar upp mera seriösa ämnen i sin bok men allt med en humoristisk ton. Rekommenderas starkt till er själva el som julklapp till en väninna, flickvän el mamma!
Nu tror jag jag har pratat nog om dessa kära kroppsdelar.
Be happy with your body!
Vi hörs!
 
 vad skönt att slippa bh!
 
En urringning som passar den storleken.
 
De sägs vara naturliga.
 

Kommentarer

  • Setareh säger:

    Myckeeeeeeeeet trevlig läsning! Gärna mer om bröst, tack!!!! :D

    Svar: Vad kul att du tyckte om det! Ja jag får sitta och tänka och se om det kommer mera inspiration. Kanske blir nåt annat hett ämne nästa gång! ;)
    Nasha

    2012-11-06 | 18:52:28

Kommentera inlägget här: