callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bra dag och Hello Kitty

Kategori: Allmänt

Hej!
Vad skönt det är att lägga sig innan kl 12.00 på natten och SOMNA direkt och vakna upp kring 9.00 pigg och glad!
Jag har haft svårt att somna på nätterna och vänt på dygnet på sistone. Men igår var jag så trött när jag kom hem från jobbet så jag somnade gott. Hoppas jag kan fortsätta så!
Idag ska jag röja lite här hemma och sedan ska jag till universitetet och möta en person som ska hjälpa mig med mitt blivande projektarbete som vi ska göra termin 10. Jag vill jättegärna åka till Indien för arbetet och det verkar inte helt omöjligt.
Idag tänkte jag skriva om en bok jag har läst som heter "Hello Kitty måste dö". Det var en bok jag såg i bokhandeln och blev riktigt intresserad av. Den verkade rolig och vrickad och börjar så här:
 
Alltihop började med att jag upptäckte att jag saknade mödomshinna.
En vecka före min tjugoåttonde födelsedag bestämde jag mig för att ta min egen oskuld med en silikondildo insmord i tvåprocentig Xylocaingel.
Silikondildos är bäst. Fasta,lena, lätta att rengöra, och framför allt är de kokbara. Vi kineser älskar att koka saker. Ätpinnar, tekoppar, kastruller och stekpannor, och i synnerhet vårt dricksvatten. Ingenting hamnar i våra kroppar utan att först ha kokats.
Silikondildos är också det idealiska alternativet för allergiker.
 
Boken är Angela S.Chois debutroman. Hon är en ung författare som lämnat juristyrket för att skriva böcker. Hon är kinesisk-amerikanska.
Jag älskar vanligtvis böcker skrivna av författare som har 2 olika kulturer. Det är kul med anekdoter från en annorlunda kultur som tex den kinesiska.
Jag hade höga förväntningar på den här boken. Jag trodde den skulle handla om en ung tjej som försöker gå emot gamla traditioner osv.
Därför blev jag förvånad över vilken vändning boken fick. Huvudpersonen söker till en hymenrekonstruktionskirurg för att återställa den saknade mödomshinnan. Av en slump råkar denna kirurg vara hennes barndomsvän. En ursnygg kille som är lite galen.
Resten av boken handlar om en serie mord som utförs och inte så mycket om nämnda mödomshinna.
Jag tyckte inte om den här boken. Jag förstod inte riktigt vad den hade för budskap. Antar att den handlar om att ta sitt öde i egna händer fast på ett väldigt vrickat sätt. Huvudpersonen verkar dessutom vara någon sorts pyskopat.
Nu har jag iaf läst den och slipper sucka över den i bokhandeln. Jag är glad att jag lånade den på biblioteket eftersom jag inte kommer att läsa om den.
Vi hörs!
   
Gjorde mig lite besviken.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: