callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Trött tröttare tröttast

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag ber om ursäkt men de dagarna jag jobbar 9 timmar så är det inte mycket annat jag kan tänka på så här på kvällen än att jag är beyond trött. Det är liksom min enda tanke.
Men jag vet att jag var rätt lycklig när jag kom hem från jobbet idag även om det var en ganska slitig dag.
 
Idag började jag skriva på en ny grupp patienter där det är många remisser som ska skickas iväg och ioma jag är så ny så har jag noll koll och måste fråga helatiden och det blir ganska inffektivt och tjatigt. Det gick iaf bra för hon som har utsetts till min handledare är bara för skön och blir inte alls sur hur mycket jag än frågar.
Vi hade värsta feministsnacket dessutom och hon är lite i min smak, annorlunda och vågar tänka själv.
Tyvärr är det så att folk runt och omkring mig tenderar att vara väldigt lika. Det känns som om det går en epidemi nämligen konformitetssjukdomen. Alla ska vara lika och det är så sjukligt tråkigt. Annorlunda är ju kul!
 
Efter jobbet var jag och hämtade ut ett litet paket på posten. Årets i särklass bästa köp, en liten liten söt köksvåg. Lilla Nasha ska nämligen börja räkna kalorier.
Jag vet, nu blir alla smala människor rasande, vadå räkna kalorier, börja rör på dig istället säger dem. Men stopp och belägg, jag har faktiskt smått problem med maten just nu så jag måste få lite koll på vad det är jag äter och mängder och så därav vågen. Jag älskar verkligen designen, den är så liten och nätt. Ska nog följa med mig till Värmland över julen.
 
Väl hemma lagade jag mat och sedan var jag ute och fikade med en sprudlande energisk tjej som jag träffade på krogen i våras. Det var kul och nytt.
Nu är jag så trött så huvudet känns tungt och jag är så stel i axlarna. Det är det man blir av att sitta vid datorn på jobbet HELA dagen.
 
Imorgon är jag LEDIG! Tänka sig! Vilken lyx! Jag är så glad att jag var klok nog att lägga in denna välbehövda lediga dag i mitt schema. Då ska SOVA, softa, kanske träna och kanske röja lite i källaren. Jag var nere sist för att hämta något och insåg att det inte går att komma in i förrådet längre.
Japp, nu ska jag lägga mig.
Vi hörs!
 
 
Supersöt våg som är så liten men ändå klarar av upp till 5kg. Köpt på SIBA på nätet. 199kr. Nöjd!
 
 
Middag
 
Le Pain Francais Redbergsvägen, mysigt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: