callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Storhandling och massor med lax!

Kategori: Allmänt

Jag måste bara säga att jag älskar Willy´s på Mölndalsvägen. Var precis där och handlade och man kommer alltid hem med massa billig mat, de har verkligen både bra priser och bra sortiment. Så nu var det sagt.
 
Idag skulle jag bjuda min kompis på middag men han var krasslig så vi tog lunch på stan istället och gick och fikade efteråt.
Var på Soho mitt favvocafé och det var fullpackat med folk. Vi fick bara sätta oss i Cafédelen sa dem och det är ju inte alls stort så det var omöjligt att hitta platser. Då fick jag tag på värden och bad honom lösa det.
Jag har då fikat på Soho i så många år och varit där så många gånger och förr fick man sätta sig var man ville. Han sa dock att de har bytt ägare och bestämt sig för detta. My ass!
Jag sa då till honom att detta ägarbyte var tråkigt och att nu står vi här med fika och ingenstans att sitta. Då gick han och letade upp två platser för oss i det inre vita rummet. Jag fattar ju att matgäster betalar mycket bättre men de kan inte ta in folk om de inte har platser. Skönt att det löste sig och jag tackade honom efteråt. Ibland får man vara lite jobbig om man vet att man har rätt.
 
Efter fikat åkte jag som planerat till Willy´s och handlade. Love it! Kom hem med massa god mat och fortfarande lite pengar på fickan. Hemköp Nordstan känns lite som ett rån faktiskt.
Så nu håller jag på att marinera en hel laxfile jag köpte på 1 kilo. Ska laga matlådor, äta lite ikväll och kanske bjuda nån vän någon dag.
 
Eftersom middagen ikväll inte blev av så blev jag själv. Var bjuden på 2 olika tjejkvällar men jag stannar faktiskt hellre hemma just ikväll. Tycker det är så mysigt att ha lite tid hemma när man har jobbat hela veckan.
Så nu blir det middag och sen ska jag söka några sommarjobb och sedan hinner jag kanske slå mig ner med Strindbergboken.
Japp, det var min lördag så här långt.
Btw så snöade det stora disneyflingor idag i Götet, så mysigt!
Vi hörs hör ni!
 
 
Mysigt!
 
Soho
 
Maaaaaaaaat!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: