callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Söndag i kyrkan!

Kategori: Allmänt

 
Hej!
Idag var jag Johan och Johan och Manda och lyssnade på svenska kammarkörens julkonsert i Tyska kyrkan som ligger jättenära mig.
Kyrkan är fin och gammal men inte superstor egentligen. Johans kompis är med i kören och det var därför vi var där. Konserten sändes dessutom live på radio så det var nog topp notch kvalité. Det var en mysig och något udda aktivitet för oss som annars väldigt sällan går i kyrkan. Jag kan uppskatta just arkitekturen och de fina sakerna som finns i kyrkor.
Vi fikade lite hemma hos mig innan konserten. Gissa vem som åt mest av saffranskakan jag hade bakat? Moi! Haha!
Räknar kalorier nu och upptäckte idag att det bästa att äta bland ris, potatis och pasta är definitivt potatis rent kalorimässigt. Tur för mig som gillar potatis då! Så det får jag äta lite oftare nu.  Har lagat flera goda matlådor till veckan.
Den här veckan blir som ett race för mig. Jobbar alla dagar framtill fredag på två olika ställen. Sedan får man väl lön på fredag och på lördag måste jag inhandla julklappar innan jag på kvällen åker till Värmland.
Det ska bli så himla kul att träffa familjen. Sebastian har jag inte sett sen hans födelsedag i september och mamma saknar jag också. Ska dessutom träffa min morbror och hans fru och hennes barn dagen innan julafton så det är fullt schema. Åker tillbaks på juldagen för att jobba annandagen.
Nu ska jag börja packa ihop för idag och lägga mig.
Vi hörs!
 
 
Tyska kyrkan
 
 
Väldigt glad tydligen!
 
 
Johan och Manda
 
 
Johan
 
 
Tyska kyrkan och Svenska kammarkören
 
 
Johan och hans kompis Fredrik som är med i kören
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: