callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Mysig hemmadag och Zumba

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Idag var jag ledig. Det var välbehövligt då jag blir så trött av att gå upp tidigt och jobba 9 timmar sittandes vid en dator. Räcker inte 4 arbetsdagar i veckan tycker ni? blink blink.....
 
Idag sov jag länge och sedan gick jag upp och käkade frukost och la upp några annonser på Tradera med sådant jag hade rensat bort i min bokhyllerensning. ( Böcker och dvd- skivor)
 
Sedan har jag inte gjort så mycket förutom att ha varit på Zumba. Jag har varit på det en gång för länge sedan så det var relativt nytt.
Ledaren på SATS Kompassen var världens härligaste tjej från Brazilien och det var ett skitkul pass fastän jag gjorde fel på säkert 80% av stegen. Det gick fort och var en blandning av hip/hop, latinamerikansk dans och aerobic tycker jag.
Jag kommer definitivt testa det igen då man blir glad av det.
 
Idag har jag börjat väga min mat. Det är lite kul faktiskt. Jag vet ju att jag har ätit fel/ för mycket men nu får jag det svart på vitt. Köpte tex torkade fikon idag och förr kunde jag smälla i mig ett helt paket på 250 g på en dag. Nu när jag väger det ser jag att det ändå innehåller en hel del kalorier och därför räcker det kanske med bara 4 stycken till teet. Jag tror det här kommer bli en nyttig och bra erfarenhet för mig.
 
Det känns som om mitt liv har gått från jättemycket ledigt och mycket egentid till ganska mycket jobb och massa aktiviteter med kompisar. Tex är både lördag och söndag planerade redan, men på fredag då ska jag mysa med mig själv tänkte jag. Vet inte vad ni tycker men jag behöver iaf min egentid annars blir jag galen.
Nu har jag en hel del att göra här hemma.
Vi hörs!
 
 
Så här glad blir man efter Zumban
 
Man vill bara le
 
Och göra roliga miner
 
Men egentligen känner man sig rätt snäll
 
 
 

Kommentarer

  • Annsofi säger:

    Fyra dagars arbetsvecka låter underbart!!

    Svar: Vad glad jag blir när du kommenterar! :) Ja visst vore det underbart att jobba bara 4 dagar? Då skulle jag vilja vara ledig onsdagarna. :) Kram
    Nasha

    2012-12-12 | 19:46:05
  • Christine&Paris säger:

    Ja precis, tvättade ullprogrammet, sedan torktumlade jag dem i 20 minuter. De blir lite "torra" i lädret men det funkar bra. Nu var mina sönder sedan innan så efetr denna tvätten hade sömmarna gått upp ännu mer. Är de hela från början borde det inte vara några problem. Det bästa är att det blir sådär fluffiga igen innuti. Efter man använt dem ett tag blir ju ullet ganska platt. Lycka till!

    Svar: Åh vad gullig du är! Tack för svar! Jag som var på väg att kasta mina. Då ska jag tvätta dem och hoppas på det bästa! :) Kram kram
    Nasha

    2012-12-13 | 12:34:35
    Bloggadress: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här: