callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sparsamma veckorna lider mot sitt slut

Kategori: Vart tog pengarna vägen?

Hej! 

Nu är det bara 1 dag kvar av vår sparsamma 2 veckors period. Jag märker att jag är lite shoppingsugen. Jag hoppas vi kan ta med lite av tänket vi har haft dessa veckor. 

Igår var sambon tvungen att köpa lunch på jobbet för ca 100 kr. Jag köpte en glass till barnet och en flaska vatten till mig själv som vi njöt av ute efter hämtning igår för ca 30 kr. 

Idag handlade jag mat. Det gick på under 500 kr och jag pantade dessutom alla burkar vi hade i bilens bagage vilket genererade 60 kr. 

Vi har handlat väldigt lite mat dessa veckor och ändå har vi fortfarande några rätter vi kan laga med det vi har i kyl och frys. Det som har sparat ytterligare några hundralappar är att vi inte har köpt hämtmat. Vi brukar köpa hämtmat ca 1-2 gånger i veckan. 

Jag tycker dessa veckor har varit inspirerande. 

Vi hörs! 

(null)

Hembakat pizza idag med mycket godsaker på 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: