callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fredag

Hej!
Äntligen fredag! Kan meddela att jag redan ligger i sängen, så spännande är mitt liv. Det var en ganska intressant dag på jobbet ändå. Jag fick läsa om en patient jag hade med enda bekymret feber av och till som blev remitterad till sjukhuset och efter lite om och men hittade man en tarmcancer. Idag hade jag också en patient som sökte för något enkelt men blev inlagd för något helt annat. Saker är inte alltid som dem ser ut på vårdcentralen, man får titta på hela patienten och inte bara stirra sig blint på det hen söker för.

Efter jobbet körde jag ett gympass, handlade och gick hem. Ikväll har vi försökt se filmen The big short på SF anytime, betalade 49 kr för en film med sämsta bildkvalitet som dessutom avbröts helatiden. Inte kul!
Och nu ska jag alltså sova.

Igår var jag på AW med mina kollegor. Det var bara 4 av oss som nappade på idén men det var en kul kväll.
Vi hörs! Ha en skön helg!

Sallad med valnötter, fikon och chevre, supergott! På Nonna Grassa på Västra Torggatan

Mina söta kollegor Katrin och Diana som jobbar på lab

Jag och Terje som är distriktsläkare

Unnat oss

Hej!
Inatt somnade jag inte förrän kl 3, vilket gjorde att jag var död på morgonen. Flexar in sent på jobbet, hade ingen patient förrän 10 så det var tur. Konstigt nog så var 2 av mina tider obokade så det var en lugn dag. Jag har haft medarbetarsamtal med min chef idag. Det gick bra. Jag vill bli kvar på vårdcentralen fram till årsskiftet men vi var inte helt ense om lönen så vi ska prata vidare.
Väl hemma var jag helt slut. Föreslog restaurang för sambon som hakade på. Det blev Olearys. Jag åt fisk tortillas som var jättegoda. Sedan var jag på ett body balance pass på Sats. Stel som ett kylskåp.
Nu se på ett avsnitt av The good wife och sen nanna.
Vi hörs!

Unnade oss restaurangbesök en vanlig tisdag

Måndag igen

Hej!
I helgen var vi i Stockholm. Min sambo sprang Lidingöloppet, vi bodde på hotell och passade på att träffa vänner och släkt. Det var en trevlig och intensiv helg.
På vägen hem var tåget 3 timmar försenat pga olycka så vi kom hem supersent. Idag var jag trött på jobbet, kom hem och somnade och sov i 1 timme. Min sambo lagade mat och vi käkade middag. Nu är jag så där pigg som man kan vara när man sovit middag.....
Imorgon får det bli träning, tyvärr har jag inte varit lika skärpt som tidigare senaste veckorna.

Hotellfrukost på Elite Palace på St Eriksgatan

Glad kille som sprungit 3 mil på Lidingö

Fick träffa mina fina kusiner

Kreationen sambon bjöd på idag, vegetarisk pastasås toppad med fetaost

Måndag

Kategori: Allmänt

Hej! Min måndag har faktiskt varit ok. Jobbade till 17 och sedan drog jag hem och fick med pojkvännen på en promenad. Det var skönt. Sedan lagade vi mat. Vi har varit dåliga på att testa nya recept så nu i helgen skrev jag en matsedel för hela veckan och min kära sambo handlade in allt vi behöver. Det blev en god middag. Sedan har vi bara slappat. Ska lägga mig tidigt.

Fin utsikt under promenaden

Paprikakryddad lax, saffransris och purjo och tomatsallad. Receptet är från ICAs hemsida

Tja

Hej!
Idag har varit lite seg. Jag hade handledning på jobbet, sedan läkarmöte i 1,5 timme. Jag hade bara en patient och på eftermiddagen hade vi utbildning om journal på nätet, alltså att patienter kan läsa sina journaler på internet nuförtiden. Efter jobbet kände jag bara för att göra något annat än att dö i soffan. Jag och min kille gick ut och åt på Pizza Hut, det var fint väder så man kunde sitta ute. Nu är jag så trött så jag ligger redan i sängen. Har ett projekt som går ut på att försöka lägga mig i tid, tror jag skulle må bra av lite mer sömn. Lovar att rapportera resultatet.

Mums, Pizza Hut

Jönköping, Gränna

Hej på er!
Igår åkte vi till Jönköping för att hälsa på en gammal kompis och kursare till mig och hans sambo. Vi hade sjukligt tur med vädret och det blev en jättemysig helg. Vi hann umgås mycket med våra vänner och dessutom åkte vi på en utflykt till Gränna idag innan vi åkte hem.
Nu är vi lite möra men kul har vi haft.
Hoppas er helg har varit bra också!

Johan, Ida och vi

Vädret kändes som en sommardag

Vi bodde på Grand Hotell i Jönköping, helt ok rum men tråkig frukost

Var på middag hos det här söta paret

På Rudenstams äppelodling

Polkagrisar

Härlig dag även idag

Gruppselfie

På restaurang Rose garden i Jönköping, kan rekommendera det, buffé med ovanligt fräsch asiatisk mat

Från Gränna

En månad

Kategori: Allmänt

Hej! Jag har inte bloggat på nästan en hel månad. Det har förstås hänt massa kul under den tiden. Jag lägger upp lite bilder....
Vi hörs!

För några veckor sedan var vi på kräftskiva hos svärföräldrarna, här med "svärfar"

Äntligen skrev jag AT tentan som jag pluggat till

Jag var hos frisören "Dejavu" för lite make over

Ögonbrynen fick sig också lite färg

Resultatet, ett litet ljusare jag

Åkte till blomsterbutik och ökade vårt blomsterbestånd, här är sambons val

Jag var i Göteborg, här på Park Lane som jag blev ivägtvingad till, ni vet att jag älskar Lounge