callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tjoho

Kategori: Allmänt

Hej! Nu bär det av mot Nice. Sitter på Arlanda och väntar på ett försenat flyg. Bjuder på en bild! Kommer nog inte uppdatera så ofta under semestern. Vi hörs kära läsare!

Ser ni också slitna ut när ni är ute och reser? Arlanda

Shohoo

Hej på er!
Hur är läget? Här är det bra. Midsommar firade vi på landet med min killes familj och igår åkte jag och mamma till Oslo. Hon har fyllt 55 och fick en miniresa i present. Vi bodde på Radisson Blu. Jättebra hotell som var över 30 våningar högt och hade därmed fin utsikt. Det fanns både pool,gym och restaurang som är med i Michelin guiden.
Jag var väldigt nöjd. Dock hamnade vi i fel hood igår när vi letade efter restaurang. Gick till slut till ett pub-liknande ställe och åt. Maten var ok men jag hade tänkt mig något finare. Note to myself, boka bord i förväg vid sådana tillfällen!
Idag var vi på Nationalmuseet som var helt otroligt. Målningar av de flesta kända konstnärer och ett helt rum med bara Munch. Nu har jag sett Skriet!
Lunch åt vi på Hard rock café. Det var sådär.
Sedan har vi bara gått på stan och nu är vi på tåget på väg hem.

hotellet, Radisson Blu Oslo, rekommenderas varmt

Härlig utsikt, över 30 våningar högt

Frukost nr 1 kl 6.30 eftersom jag vaknade onödigt tidigt imorse

Frukost nr 2 efter några längder i bassängen och lite bastubad

Vårt något misslyckade middag igår

Jag och mamma

Utanför Nationalmuseet

min fina mamma

nam nam

Trivdes med livet i solen på Karl Johansgatan

Idag

Hej kära läsare!
Idag hade jag tid hos frisören kl 8.30. Efter det blev det en lång frukost och morgontidningen. I vanliga fall tar jag en macka med till jobbet och äter vid datorn så att hinna äta frukost känns skönt. Sen blev det lite shopping på stan. Efter det var jag och fick en nagelförlängning. Det känns lyxigt eftersom jag inte får ha långa naglar el nagellack på jobbet.
På kvällen var vi ute på en joggingtur. Det blev 5 km. Det går fortfarande sakta men det gick iaf lite snabbare än sist.
Nu ser jag på fotboll! Heja Sverige!
Vi hörs!

Att hinna äta frukost känns lyxigt

Naglar som känns jättelånga

SEMESTER

Hej på er!
I fredags gjorde jag min sista arbetsdag innan semestern. Dessa efterlängtade 4 veckor. Sista veckan på jobbet var dessutom stressig.
Än så länge har jag hunnit hänga med några vänner, hälsa på min mamma och träna några gånger. Idag tränade jag med min PT men resten av dagen har vi haft filmmaraton och sett 3 filmer på raken, November man, Alice i underlandet och Förr el senare exploderar jag. Det är skönt med sovmorgonar och att inte behöva stressa och att gå till gymmet utvilad och inte kl 18 och skittrött efter jobbet. Men trevligast av allt kommer resan till Nice bli.
Vi hörs fina!

Fin bukett från sambon

Kitchen and table i fredags följt av bio

Kitchen and table Karlstad

Vegetariskt på Kitchen and table

Vero

Karlstad stadslopp

Kim sprang också

Grillade i söndags

Gym

Uppdaterar mig

Hängt med lillebror och köpt honom lego

Helt slut efter träning med PT idag

Bra söndag

Hej på er!
Idag sov jag länge. Sedan pluggade jag lite till AT tentan som är i augusti. Det är ändå kul att behöva läsa på, man glömmer lätt.
På eftermiddagen var jag och sambon ute och sprang. Jag hade inte sprungit sedan i höstas så det var länge sen. Det gick bättre än förväntat, jag tog mig 5 km även om jag vilade en kort sträcka genom att gå. 5 km låter inte långt för många men det är en bra start för mig. Jag tänker springa blodomloppet på 5 km i augusti så nu ska det tränas. Jag tror faktiskt det som har stjälpt mig mycket när det gäller träning är att jag har prestationsångest och höga kvar på mig själv. Men det är väl klart att man är dålig i början, så är det ju med alla nya saker man aldrig gjort förut. Men jag tror visst att jag har gjort framsteg och blivit starkare på sistone, det märker jag när jag tränar med min PT. Det är jättekul!
Nu har vi ätit middag och ska bänka oss i tv-soffan ett tag.
Ha en bra start på er vecka imorgon!

Middag, marinerad quorn, stekt lök, potatisklyftor och kall bearnessås

Jag och sambon på väg ut för jogging

Lördag

Kategori: Allmänt

Hej! Idag träffade jag några vänner för lunch. Sen gick vi på stan och besökte också en butik som har saker från Colombia. Jag blir så sugen på att åka till Latinamerika.
På kvällen har vi tagit det lugnt, sett en film och så läste jag lite om temporalisartrit som är en reumatologisk sjukdom. En helt vanlig lördag med andra ord.

Fina tjejer

Den colombianska butiken ligger bredvid Happy kitchen i Haga

Yesterday

Hej!
Igår var en produktiv dag. Jobb till ca 17 och sedan ett pass Core på Sats på 30 min. Det är jätteskönt att avsluta arbetsveckan med träning. Det är också 3:de veckan i rad som jag lyckas träna 3 gånger. Det är bra för mig som har varit en soffpotatis.
Jag trivs så bra på jobbet nu. Veckorna går fort och jag känner att jag har kontroll. Det är nice. Nästan lite så att jag längtar till jobbet på söndagarna.
Idag har jag tagit en lång sovmorgon. Får se vad resten av dagen bjuder på.
Ha det fint!

I brist på bild får ni en gammal

Lite sömn

Hej!
Inatt hade jag svårt att sova, såg filmen Now you see me till sent och sov sen oroligt. På morgonen var studierektorn för oss AT läkare som är på vårdcentral och hälsade på mig, min handledare och chefen på vårdcentralen. Det är jättebra att man kollar läget ioma alla vårdcentraler är så olika. Jag är nöjd med min arbetsplats ovh trivs bra. Det var riktigt kul att höra att det är ömsesidigt. Både chefen, personalen och handledaren är väldigt nöjda med mig. Jag har snabbt blivit självständig och tar ju lika många patienter som ST läkarna.
Sedan var det 4 patienter och så slutade jag vid lunch.
Idag hade jag träning med min PT. Hon hade ett nytt program för mig, tabata med olika stationer. Det var intensivt och jag var helt slut, precis som det ska vara.
Efter jobbet tog jag en tupplur och sedan hörde mamma av sig och ville ses. Vi träffades på hennes jobb. Hon jobbar med flyktingbarn på ett boende.
Det har varit en bra dag, jag ska satsa på att vara i säng tidigt. Full mottagning imorgon och jag har en rektoskopi bokad som jag ska få lite hjälp med, vissa undersökningar är jag inte helt bekväm med än, så det är bra att öva.
Vi hörs hör ni!

Efter tabata-passet med min PT

Måste bara rekommendera den här ketchupen, sjukt god

Min mamma, gungades i parken, barnasinnet kvar

Räkor

Hej!
Jag har haft en trevlig dag. Hade 1 patient och handledning och admin-tid vilket har gjort min signeringskorg nästan tom. För en läkare är det mumma att ha en tom signeringskorg kan jag säga, det innebär att du har tagit hand om alla ärenden du har fått.
På eftermiddagen hade vi APT med de andra AT läkarna. Det blev mycket snack om flextid, övertid och vilka regler som gäller. Vi fick tårta eftersom det var sommaravslutning.
Efter jobbet var vi på restaurang med AT gruppen. Vi var på Ankdammen vid hamnen och jag valde räkfrossan. Det blev en trevlig middag.
Hoppas ni har haft en trevlig dag också!

Tårtor

Snygga kollegor

Räkor i stora lass

Moi

Leverans

Hej! Läget?
Dagens stora höjdpunkt var ett paket från Zalando. Som vanligt är det ett fåtal saker jag behåller. Dessutom skickade dem ett par bikinitrosor istället för en klänning! Men det jag direkt förälskade mig i är ett par sandaler som skriker Rivieran. Så kär!
Vi hörs väl då!
Sov gott!

Paaaaket

To die for, sandaler med rosedetaljer

Nationaldagen

Hej på er!
Hoppas ni har haft en trevlig nationaldag! Röd dag är alltid bra. Vi har inte gjort något speciellt för att fira.
Började dagen med ett body pump pass. Jag hade glömt hur jobbigt det är. Det var säkert 1,5 år sen jag var på det sist. Efteråt gjorde vi en god smoothie och sallad. Resten av dagen har jag tvättat. Det har verkligen tagit hela dagen men nu finns det inte ett enda smutsigt plagg.
Jag ser framemot jobbet imorgon, har en hat/kärlek relation till min signeringskorg. Det är den som gör att jag kan följa upp mina patienter. Jag trivs bra med jobbet trots att det är mycket att göra. Vem vet, det kanske blir distrikt för mig i framtiden?
Vi hörs, och ha nu en trevlig vecka!

Banan och mango smoothie efter träningen idag

Och så varsin sallad

Söndag

Hej!
Idag sov jag sjukt länge. Sambon jobbade men när han kom hem begav vi oss ut. Satte oss på en uteservering och käkade. Vädret var nice. Sen tog vi en promenad och på kvällen var vi på bio. Vi såg Bad Neighbors.
Det har varit en helt ok dag.
Just nu tänker jag mycket på framtiden, vi måste bestämma vart vi ska och jag måste bestämma vad jag vill jobba med, inte helt enkelt.

Skål i alkoholfri cider

Gott käk på Barbros brygga, bakad potatis med kräftstjärtar

Sommarfeeling

Härlig lördag

Kategori: Allmänt

Hej! Idag har jag haft en skön dag. Sov till 11.20 vilket aldrig händer nuförtiden. Sedan en lugn frukost följt av lite shopping. Sen på kvällen har jag och sambon varit på en lång promenad på ca 7 kilometer. Det var varmt och skönt.
Nu kommer mamma på besök snart.
En bra vilosam dag.

Ny klänning från Indiska

Det har blivit en och annan glass på sistone

Ingen lyxig fredag

Hej på er!
Det har varit ännu en fullpackad vecka på jobbet. Idag jobbade jag till lite över 5 och sedan var jag på ett Core-pass på Sats. Träningen går bra just nu. Den här veckan blev det 3 pass, ett pass med PT:n, spinning och så core. Jag är supernöjd.
Det ska bli såååå skönt med 3 lediga dagar nu. Jag behöver det känner jag.
Vi hörs!

Fredagsmiddag i all enkelhet efter träning

Dagen kort

Dagen i korthet
jobb, hem tidigt( tid för egna studier), handlade på vägen hem, sov 1 timme, ut och käkade glass/köpte fläkt på Claus Olsson, lagade mat, läste lite om hypertoni (högt blodtryck ) och nu är det läggdags. Att jobba gör mig trött, idag hann jag iaf rensa upp bland mina administrativa uppgifter som är många så det var skönt. Imorgon blir en kaotisk dag, många akutpatienten och säkert blir jag kvar minst till 5, men ska träna efter jobbet vilket blir skönt!
Ha en fin fredag imorgon, sen kan vi ta långhelg sen!

Sommar=goda frukter och bär

Söt bukett från mamma

Sol

Hej!
Idag hade jag bara en patient. Resten av dagen möte, handledning och utbildning. Efter jobbet blev det ett pass med min PT och sedan ut i solen. Vi köpte burritos och satte oss vid vattnet och åt. Mysigt!