callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Räkor

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har haft en trevlig dag. Hade 1 patient och handledning och admin-tid vilket har gjort min signeringskorg nästan tom. För en läkare är det mumma att ha en tom signeringskorg kan jag säga, det innebär att du har tagit hand om alla ärenden du har fått.
På eftermiddagen hade vi APT med de andra AT läkarna. Det blev mycket snack om flextid, övertid och vilka regler som gäller. Vi fick tårta eftersom det var sommaravslutning. 
Efter jobbet var vi på restaurang med AT gruppen. Vi var på Ankdammen vid hamnen och jag valde räkfrossan. Det blev en trevlig middag. 
Hoppas ni har haft en trevlig dag också! 
Vi hörs! 
 
Tårtor 
 
Snygga kollegor
 
Räkor i stora lass
 
Moi

Kommentarer

  • Stina säger:

    Hej!

    Med risk för off topic...Men hur såg din resa till läkarprogrammet ut? Och anser du att Göteborg var ett bra ställe att plugga på?

    //Stina

    Svar: Hej Stina! Kul att du läser min blogg! Hur hittade du hit? Din fråga är väldigt relevant. Min väg till läkarprogrammet var lång. Jag tog studenten med ett snittbetyg på 18,7 så jag hade inte full pott. Jag jobbade på ett äldreboende och pluggade upp mina betyg på komvux. Lyckades till slut få 20.00. Sedan pluggade jag 6 månader och gjorde högskoleprovet och fick 1,7. Så jag hade 20.00 i betyg och högskoleprovet som skiljekriterium. Jag bodde då redan i Gbg och var lycklig över att komma in just där. Det tog mig 3,5 år att komma in på utbildningen. Det var absolut värt att vänta och försöka komma in. Jag har ju bara läst i Gbg och har inte mycket att jämföra med. I Gbg är det många katedrala föreläsningar och inte så mycket PBL. Jag tyckte det var helt ok. Vill du bli läkare?
    Nasha

    2016-06-08 | 23:07:16
  • Stina säger:

    Jag hittade hit av slump när jag googlade! Och yes, jag vill bli läkare, men vacklar lite mellan olika lärosäten... Jag gillar att Gbg inte har så mkt PBL, men samtidigt har jag alltid riktat in mig på ett annat universitet.

    Svar: Kul att du hittade hit! Yrket är toppen, du kommer inte ångra dig! Har du det som krävs för att komma in betyg/resultatmässigt? Jag antar att dem flesta tycker det är ett ynnest att komma in någonstans i Sverige ioma det är så svårt. Lycka till! 😊
    Nasha

    2016-06-11 | 14:08:49
  • Stina säger:

    Alltså jag ligger på gränsen. Precis på gränsen, vilken gör det extra spännande. Men jag tänker att om jag inte kommer in nu till hösten så får jag ta ett år och plugga till högskoleprovet. Jag har precis gått ut gymnasiet och det kanske ändå vore nyttigt att ta ett år. Det har varit så intensivt! Vi får se! :) *håller tummarna*

    Svar: Ok, jag förstår. Kan ju nästan vara skönt med ett sabbatsår isf. Lycka till! 😊
    Nasha

    2016-06-11 | 21:58:58

Kommentera inlägget här: