callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bra söndag

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Idag sov jag länge. Sedan pluggade jag lite till AT tentan som är i augusti. Det är ändå kul att behöva läsa på, man glömmer lätt. 
På eftermiddagen var jag och sambon ute och sprang. Jag hade inte sprungit sedan i höstas så det var länge sen. Det gick bättre än förväntat, jag tog mig 5 km även om jag vilade en kort sträcka genom att gå. 5 km låter inte långt för många men det är en bra start för mig. Jag tänker springa blodomloppet på 5 km i augusti så nu ska det tränas. Jag tror faktiskt det som har stjälpt mig mycket när det gäller träning är att jag har prestationsångest och höga kvar på mig själv. Men det är väl klart att man är dålig i början, så är det ju med alla nya saker man aldrig gjort förut. Men jag tror visst att jag har gjort framsteg och blivit starkare på sistone, det märker jag när jag tränar med min PT. Det är jättekul! 
Nu har vi ätit middag och ska bänka oss i tv-soffan ett tag. 
Ha en bra start på er vecka imorgon! 
 
Middag, marinerad quorn, stekt lök, potatisklyftor och kall bearnessås
 
Jag och sambon på väg ut för jogging

Kommentarer


Kommentera inlägget här: