callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sparvecka 2

Kategori: Allmänt

Hej! 

Våra spardagar är nu uppe i 2 veckor. Vi har nästa vecka kvar. 

I veckan var sambon på Claes Olsson och handlade bland annat en plastlåda att förvara handskar/halsdukar och mössor i. Han köpte också ramar då barnets nya skolfoton har kommit. Den handlingen gick på 314 kr och kändes som saker vi behövde. Vi lämnade in lillans nalle för lagning för 100 kr då den var i ett bedrövligt skick. 

Vi hade fönsterputsning i fredags och när fönsterputsaren var här var jag och barnet och åt frukost på ett café. Det gick på 110 kr. Vi hade lunchgäster i lördags. Vi bjöd på stek och det blev en lyckad träff. Sambon köpte mat/etc inför lunchen för ca 900 kr. 

Igår på kvällen var jag en god vän på konsert. Jag hade köpt biljetterna för ett tag sedan som födelsedagspresent till henne. Vi hade en kul kväll. Parkeringen på Stockholmsmässan var dyr och kostade 150 kr. 

Det känns som att vi ändå har spenderat en del pengar men det är fortsatt en vecka kvar att visa hur snåla vi kan vara. Nu har vi dessutom en välfylld kyl och frys som vi kan äta ur vilket borde minska matutgifterna. 

Något som vi kan vara stolta över är att vi inte har köpt hämtmat en enda gång dem här 2 veckorna. Vi brukar äta ute/köpa hämtmat ca 2 gånger i veckan vilket kostar ca 300 kr/ tillfälle. Det är alltså en stor post för oss. Vi har inte heller shoppat saker vi inte behöver/ nöjesshoppat. 

Allt som allt är sparveckor vettiga att ha och jag känner att det gör skillnad för mitt konto. Ofta tömmer jag lönekontot och behöver flytta över pengar från sparkontot men jag tror jag slipper det den här månaden. 

Vi hörs! 

(null)
Nallen fick sig lite fyllning hos skräddaren 

(null)
Frukost för mig och barnet innan skolan i fredags 

(null)
Jag och vännen på persisk konsert igår 

(null)Kul kväll 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: