callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ekonomiska funderingar

Kategori: Vart tog pengarna vägen?

Hej! 

Nu har första veckan av vår sparsamma 2 veckors period passerat och jag tror faktiskt vi har spenderat mindre än vanligt. Jag köpte mat idag för ca 500 kr och vi hade lunchgäster som vi bjöd på tacos och fika efteråt. Vår veckohandling brukar gå på ca 1200 kr i vanliga fall så 500 är litet i jämförelse. 

Jag har gått igenom kyl och frys och skrivit matlista för veckan som kommer och tror vi ska klara oss på det vi redan har. 

Idag hämtade jag ett paket på H&M som jag hade beställt för ett tag sedan. Jag måste erkänna att jag ofta beställer barnkläder till dottern på nätet. Senaste halvåret har jag beställt kläder för ca 2500 kr i månaden till henne. Jag handlar nästan bara på H&M och behåller förstås inte allt jag beställer. H&M appen går varm här, jag tycker det är lugnande att bläddra bland barnkläderna innan jag ska sova el bara när jag slappar. 

Något annat som vi gör som ju inte är särskilt ekonomiskt är att vi kan gå i affärer lite som ett tidsfördriv. Vi kan alltså ta en shoppingsdag när vi har tråkigt. Självklart kommer vi hem med saker för en tusenlapp fastän vi egentligen inte behövde något till att börja med. 

Ja det var lite av mina funderingar kring ekonomin och saker vi kanske borde försöka ändra på. 

Nu kör vi en ny sparsam vecka fom imorgon. 

Vi hörs! 

(null)Hoppas man kan lära barnet bra ekonomiskt tänk 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: