callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Snålis, första veckan

Kategori: Allmänt

Hej! 

Nu har nästan hela första veckan av vår snåla 2 veckors period passerat. 

Det har faktiskt gått ovanligt bra. Så länge man jobbar hinner man ju inte göra av med pengar. 

Sambon åkte till Värmland igår tråkigt nog för en begravning. Hans morbror gick bort alldeles för ung. Så fort man är ute och reser lägger man såklart ut lite pengar. Jag har fått rapporter om ca 300 kr matkostnader. Själv har jag inte gjort av med några pengar förutom en flaska vatten jag köpte idag på dotterns träning efter att ha haft en mycket gnällig morgon (barnet) och fickparkerat för första gången i verkliga livet ( alltså inte på körskolan).

Efter dotterns tennis idag var jag med en kasse full med palettblad till en restaurang i Gubbängen som jag vet gillar paletter. Och vad fick jag som tack? Jo en rejäl sushi som jag och barnet delade på till lunch, alldeles gratis. Helt underbart! 

Nu i helgen ska vi ha lunchgäster så det blir att handla lite mat. Som tur är tror jag vi har det mesta vi behöver så vi behöver bara fylla på lite. Jag ska försöka titta i kyl och frys så vi kan äta det vi har hemma i veckan. 

Vi hörs! 


(null)
Min första fickparkering

(null)
Tennis och ballonger 

(null)
Dagens enda köp, en flaska vatten, 20 kr 

(null)

Sushi jag fick som tack för blommor jag gav bort 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: