callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Snåla veckorna

Kategori: Vart tog pengarna vägen?

Hej! 
Jag berättade ju om att jag tänkte experimentera med en period då vi ska försöka spara pengar istället för att spendera. 
Idag kom lönen och det är måndag så det känns lägligt att börja. 
Från början hade jag tänkt en hel månad men frågan är om vi klarar av det. Så vi börjar med 2 veckor. Under dessa veckor ska vi försöka undvika all onödig konsumtion. 
Jag har meddelat mina övriga familjemedlemmar och de är med på notorna och rapporterar sina inköp till mig. 

Idag har sambon köpt fika för 30 kr eftersom vi hade besök. Det är dagens enda utgift. 

Vi får se hur det hela ska gå. Tanken är att försöka tömma kyl och frys och handla så lite mat som möjligt. 
Jag håller er uppdaterade. 
Vi hörs!   

(null)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: