callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ekonomi

Kategori: Allmänt

Hej! 
Ett av min och sambons återkommande diskussionsämnen är förstås vår ekonomi. 
Jag tycker att vi borde ha mer sparpengar än vi har. 
Vi har inga dyra hobbyn direkt men vi unnar oss saker. Vi köper mat ute 1-2 gånger i veckan, vi säger väldigt sällan nej till något för att istället spara pengarna. 
Jag har länge tänkt testa att se hur mycket pengar man kan lägga undan om man verkligen snålar en månad. Då menar jag på alla områden. Att man köper den mat som verkligen behövs och försöker tömma kyl/frys. Att man inte köper några kläder alls. Inte spenderar några onödiga pengar överhuvudtaget. 
Jag måste förstås få med mig sambon på det här också och eventuellt barnet. Det kommer ju att påverka dem också men det är bara ett experiment i en månad så de borde hänga på tycker man. 
Frågan är om maj månad inte är en perfekt månad för vårt experiment. Vi ska mest jobba hela månaden och har nog inga dyra aktiviteter planerade. 
Vad säger ni? Är ni sugna på att läsa om vår snåla månad? 
Ha det nu fint! 
(null)
 Frukost ute är dyrt men ack så trevligt 

(null)
Spela spel är gratis och mycket uppskattat av barnet 
(null)
Gå på evenemang kostar ofta mycket, det här har jag bokat för påsklovet 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: