callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Hola!

Kategori: Allmänt

Hallå hallå! 
Hur mår ni? 
Vi har haft ännu en mycket lugn dag på Riu på Lanzarote. 
Jag har en tendens att vilja göra mycket under semestrar, och eftersom vi behövde vila den här gången har vi bestämt att göra aktiviteter bara varannan dag. 
Jag har inte sovit så gott under den här resan. Hotellet är toppen på alla sätt och vis. Maten är outstanding, städet är perfekt men sängarna är sådär. De är hårda och låter när man rör sig så jag har vaknat kring 3-tiden varje natt. 
Idag hängde jag vid poolen mellan frukost och lunch. Jag började läsa en ny bok, Mina drömmars stad. Medelåldern på det här hotellet är nog kring 65 år.  Femtiotalisterna är bra på en sak och det är att läsa. Nästan alla ligger och läser en bok vid poolen och man ser inte alltför mycket surfande. Tror bilden skulle vara annorlunda med ett gäng 80-talister.
Sambon tog ännu en löptur och sedan åt vi lunch. Efter lunchen var jag helt slut troligtvis pga dålig nattsömn. Vi gick till vår lägenhet och la oss och sov ca 3 timmar. När jag vaknade var vi ute på 1 timmes promenad. Idag gick vi åt andra hållet från hotellet och där var det mycket liv, butiker och restauranger. 
När vi var tillbaka åt vi middag och så var vi på kvällsunderhållningen. De har något varje kväll. Ikväll var det en rad danser och shower, rätt upplyftande. 
Jag hade tänkt kolla in deras disco som sätter igång kl 23 men nu är vi trötta. 
Imorgon ska vi promenera mellan Puerto del Carmen och Puerto Calero. På söndag har vi bestämt oss för att följa med på en guidad rundtur till grottor och även aloevera plantage. 
God natt från mig! 

(null)
En del av kvällens show, duktiga och även roliga artister 

(null)
Mera underhållning 

(null)
Frukost, jag har återupptäckt en gammal favvo, spansk omelett med potatis 

(null)
Det är väldigt enkelt att äta nyttigt här då det finns 1000 saker att välja på, frukt finns vid samtliga måltider 

(null)
Boken jag har läst hittills under semestern, kommer eventuellt skriva en recension här 

(null)
Vem visste att cappuccino smakar så gott vid en pool under solen? 

(null)
Sambon kör en run streak, springer varje dag i värmen 

(null)
En ny favvo är gazpacho toppad med lök, så fräscht 

(null)
Jag äter inte sötsaker men sambon unnar sig lite kakor 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: