callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jobb på landet

Kategori: Allmänt

Hej! 
Då det inte fanns jobb i Stockholm har jag idag åkt till Kalmar län för att jobba i 2 veckor. Det innebar 4 timmars resa med tåg och 2 byten. Jag blev hämtad där jag gick av bussen av ägaren till vandrarhemmet jag ska bo på. Det är en familj som äger vandrarhemmet. Stället har nästan 1000 kvm boarea. Man går vilse inomhus, så stort är det. Pappan i familjen skjutsade mig till Konsum och jag köpte mat för veckan och så bjöd de på en kopp te och trevligt samtal. 
Nu ligger jag på mitt rum och ska snart sova, tänkte läsa lite i min bok först, läser Den som stannar, den som går av Elena Ferrante. 
Det enda jag oroar mig för imorgon är att mitt inlogg ska fungera i deras journalsystem och att jag ska kunna lära mig journalsystemet snabbt. 
Vi hörs! 
 
Promenad i Årsta i lördags 
 
Våra nya kvarter i Stockholm
 
Mitt rum på vandrarhemmet dem kommande 2 veckorna 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: