callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Flyttkaos och så lite ordning

Kategori: Allmänt

Hej! 
Vi kom äntligen hem på tisdag förra veckan. På fredag flyttade vi. I samma veva gick bilen sönder och sambon var tvungen att lämna nya blodprover för uppföljning av denguefebern. Så hektiskt! 
Nu har vi iaf landat i nya lägenheten, vi har bott här i 3 dagar och det är fortfarande  flyttkaos. Vi hade både professionell flytthjälp och städhjälp vid den här flytten, tack och lov. Det hade inte gått annars. 
Idag har bra saker hänt. Efter torka på jobbfronten fick jag idag 5 veckors jobb. Det är verkligen goda nyheter. Jag ska åka till Kalmar län 2 veckor och så har jag fått 3 veckor i Nynäshamn där jag varit tidigare. Det ska bli kul! 
Jag har aldrig jobbat borta så det blir en erfarenhet. 
Vi bokade också en resa till Sundsvall för påsk. Ska hälsa på en gammal vän och hennes familj. Det blir kul! Det är skönt när man kan planera sin tid lite framåt tycker jag.
Idag hämtade vi bilen på verkstaden. Nästan 10 000 gick det på, så dyrt att ha bil. Vi åkte sedan till Kista och åt och jag köpte dem 2 sista böckerna i Ferrantesviten på bokrean. Ser så mycket framemot läsningen. 
Vi hörs! 
 
Flyttkaos i gamla lägenheten
 
Obligatoriskt Ikeabesök efter flytten, lägenheten saknade tex taklampor 
 
Vi var supernöjda med flyttfirman 
 
Bästa sambon är grym på Ikea-möbler
 
Är det så här dengueviruset ser ut? 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: