callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jag vill ha sjuka patienter

Kategori: Allmänt

Hej! 
Ett till pass på närakuten är gjord. 
Jag måste erkänna att jag är lite trött på förkylda barn. 80% av patienterna består av barn med övre luftvägsinfektioner. Det är repetitivt. Jag kommer på mig själv med att längta efter kluriga fall, riktigt sjuka patienter där det behövs en utredning, årskontroller där man faktiskt bygger en relation med patienten el diabetesfall där man efter gemensamma ansträngningar till slut når bra resultat. Jag är lite trött på närakuten samtidigt som det är ett helt ok jobb där det ofta finns pass och det är nära hem. 
Jag ska läsa lite nu och lägga mig om en stund. 
Vi hörs! 
 
Jag har tittat i så många halsar ikväll (bild lånad från nätet) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: