callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Trött dag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag somnade vid 1 inatt och vaknade kl 5, alltså bara 4 timmars sömn. Gick upp och åt frukost ensam kl 7. Det är rätt behagligt att sitta på hotellets takrestaurang. Jag läser  en ny bok som jag hade med mig.
Först vid 10 gick sambon upp och jag följde med upp till taket igen. Efter frukost tog vi en promenad i omgivningarna. Det är tyvärr inte mycket som händer häromkring hotellet. Begränsat med butiker och restauranger som ser pålitliga ut. Hotellet har körningsservice gratis 1 gång i timmen till vissa destinationer. Vi fick skjuts till MBK som är ytterligare ett stort shoppingskomplex. Jag tyckte bättre om den än Siam som vi var på igår. Det fanns ett food island där som är en food court. Man laddar pengar på ett plastkort och får sedan handla i vilken av de många restaurangerna som finns och sedan sitter man var man vill. Vi valde indiskt. Maten var god och vi fick 2 varmrätter, en smårätt och 2 drycker för ca 100 kr så det var billigt. Man kan leva på en budget här om man vill. Sedan gick vi runt lite och tittade i affärerna, hittade ett apotek där vi kunde köpa solkräm. Det är ca 30 grader här och mestadels mulet men solen tar naturligtvis ändå. Jag bestämde mig för manikyr oh pedikyr och det kostade ca 200 kr tillsammans. 
Vi tog sedan en taxi hem och har hängt på hotellet och läst varsin bok på kvällen. Tidsskillnaden med Sverige är 6 timmar så nu är kl 20.00 här men 14.00 i Sverige. Vi är trötta, jag har sovit 4 timmar på 2 dygn. 
Vi har bestämt oss att avvika från dem lösa planer vi hade som gick ut på att ta oss till Krabi. Vi åker till ön Koh Samui imorgon, en lång resa som kräver ca 8 timmar på tåg, sedan buss och därefter båt. Vi fick hjälp av hotellet att boka biljetter och det gick på 800 kr för oss båda. Det blir nog ett äventyr. Ikväll ska jag se till att boka hotell för Koh Samui, vill gärna bo på stranden. Har ni varit där och har tips på restaurang el annat kul att göra får ni gärna skriva. Det är kul och ovant att vara på semester där man tar dagen som den kommer utan att ha planerat allt i förväg. Nu ska vi snart upp på takrestaurangen för middag och sedan hoppas jag på bra sömn.
Vi hörs! 
 
MBK food island, billig, god och varierad mat
 
Food Island MBK
 
Skönt med mani/pedi
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: