callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Länge sen

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Nu var det ett tag sen. Sedan sist har jag hunnit jobba 2 veckor i Småland och en vecka i Nynäshamn och just nu jobbar jag 2 veckor på en klinik inriktad på neurorehab I Stockholm. Det har varit hektiska veckor och tiden har gått fort. 
Småland var mysigt, var på en trevlig vårdcentral där jag trivdes, hann ta 2 raster och lunch varje dag och gå hem i tid.
Nynäshamn var lika crazy som vanligt, jättemycket att göra, inga raster men iaf 30 min lunch. Och neurorehab vet jag inte riktigt vad jag tycker om än. Det är alltså en klinik dit människor med neurologiska bortfall kommer för att rehabiliteras. De flesta kommer dit från sjukhusen efter en stroke el hjärnoperation. Det finns också en och annan med neurologiska sjukdomar som ALS, Parkinsons el MS. Patienter bor på kliniken iaf några veckor. Det var länge sen jag jobbade inom slutenvården sist. På vårdcentral träffar man ju inte sjuka människor utan patienter som kommer dit på sina egna ben från sina hem. På en rehabklinik däremot är patienter ganska sjuka och många har dessutom insjuknat plötsligt och gått från ett vanligt liv till att tex inte kunna gå el använda en arm. Det är lite beklämmande. Att livet kan ändras så drastiskt på en sekund. Det är ett sådant ställe man kan lära sig massor men just nu känns det lite tungt och det är nog inget jag skulle vilja jobba med i längden. 
 
Idag efter jobbet tog jag och sambon en promenad på 1 timme. Det var skönt! Vi bor tydligen på promenadavstånd från Årsta skog. Det är ju toppen. Och efter promenaden bjöd vi oss själva på hämtmat från ett persiskt ställe, gott var det! 
Nu har jag intagit soffläge. Jag är generellt ganska trött. Tror inte man ska jobba som hyrläkare mer än några veckor i taget. Jag har förutom den här veckan 3 veckor kvar innan jag kan vara ledig lite. Dessutom börjar jobb för sommaren ramla in och då vi båda jobbar inom hyrbolag just nu blir det en del pusslande att planera vår tillvaro. 
Livet leker och vi hörs sen! 
 
Årsta skog
 
Frisk promenad 
 
Skål i varm choklad
 
På väg till jobb 
 
Bakat chokladmuffins med hallon 
 
Persisk mat ikväll 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: