callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Träning och hejdå!

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Idag har jag jobbat och sedan varit på gymmet. Senaste 3 veckorna har jag tränat 3 gånger per vecka och just nu känns träningen kul. Jag varvar styrka med kondition, springer på bandet en dag och nästa gång kör jag styrka. Hoppas det fortsätter kännas kul. 
Jobbsökandet har lugnat sig lite, har 3 intervjuer bokade, tänkte faktiskt avboka en av dem då stället ligger för långt bort. Så det rullar på, inte alls så stressad som jag var förra veckan. 
Jag har fått börja säga hejdå till mina patienter. Jag har varit på mitt nuvarande jobb i 9 månader och man hinner samla på sig ett gäng patienter som man följer. Igår träffade jag en patient som nog går igenom sitt livs svåraste period. Jag har sjukskrivit hen och vi har träffats en gång i månaden. Nu var det sista gången vi sågs. Jag får lämna över till en kollega när jag slutar. Det är tråkigt att inte få fortsätta följa. Jag kan bara tänka mig hur svårt det måste vara för en läkare som jobbat många år på ett ställe att byta arbetsplats. Det hände min handledare under AT, hon bytte arbetsplats efter över 20 år på samma ställe. Det måste ha varit ett riktigt tufft beslut. 
Nu ligger jag i soffan och softar, sambon jobbar kväll så jag är själv. 
Vi hörs! 
 
Kommit igång med träning, himla skönt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: