callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

I rock!

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur är det? har ni haft en behaglig helg?
Här är det bara bra. Jag har pluggat till min tenta idag och så har jag varit på en joggingtur på kvällen. Det bästa med svensk sommar för mig hittills har faktiskt varit de ljusa varma kvällarna, att man kan ge sig ut och gå/springa vid 20-tiden när det fortfarande är soligt.
Jag sprang 5 km och det kändes toppen, hade kunnat fortsätta en bit till.
Den här veckan har jag varit utan fysisk aktivitet bara 2 dagar.
Jag har gjort nedanstående aktiviteter:
 
1 timmes promenad X2
30 min spinning
1 timmes styrketräning på gym X2
5 km jogging
 
För att vara en gammal soffpotatis så är detta fantastiskt tycker jag. Och man märker hur kroppen förändras. Jag har inte gått ner i vikt då jag inte ändrat min kost men däremot så känns hullet fastare och vissa muskler syns mer än idigare. Det är kul! Just nu känns träningen inte jobbig utan bara kul. Hoppas det fortsätter så. Knepet var nog att jag började sakta. Började träna med PT 2 gånger i veckan. I början var det all träning jag fick. Sedan började jag gå till gymmet själv med ett program jag hade fått av PT:n. Sen började jag springa lite med hjälp av pojkvännen som har några maraton i ryggsäcken. Han är dessutom så oelitistisk man kan bli när det gäller träning. Han tycker inte att jag suger för att jag springer så långsamt utan tycker det viktiga är att man försöker. Det är ett synsätt jag helt saknat tidigare, jag har tyckt att antingen är man bra på något el så ger man upp direkt. Det synsättet funkar ju dåligt är det gäller träning för man är ofta rätt dålig i början.
Jag mår iaf bra och är nöjd med mig själv, hoppas jag kan vara en liten inspiration för någon annan soffpotatis där ute.
Sov nu gott och ha en skön vecka!
Vi hörs!
 
Träning är kul och ger mig energi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: