callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Dag på akuten

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag var dag 2 på psykiatriakuten och jag hade att göra hela dagen. Det var en blandad kompott av patienter så det var intressant. Både missbruk och paranoia fick jag se. 
Efter jobbet har jag haft en lugn kväll hemma, lagat mat, kollat på tv och plockat lite i lägenheten. Det är tur att jobbet ändå är varierande annars hade jag fått tråkigt. Jag har alltid haft svårt för en inrutad vardag. Rätt som det är börjar jag drömma om en resa, är väl lite rastlös. 
Nu ska jag läsa en bok som har gäckat mig länge, Jerusalem av Lagerlöf. Har läst den länge men det går inte fort. Nästa bok får bli något lite mer lättsamt och aktuellt. 
Vi hörs! 
 
Boken jag läser just nu
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: