callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lite av varje

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag har vi haft kurs, försäkringsmedicin, alltså hur man sjukskriver folk. Vi alla har skrivit sjukskrivningar förut men man kan alltid bli bättre på att skriva så det blir bra, och att göra det så bra för patienten som möjligt. Ämnet i sig är ju lite torrt men jag tyckte det var helt ok. De hade hyrt in skådisar som spelade upp några scenarion, det var skoj.
 
Jag är bara så himla sugen på en förändring just nu. Alltså vad som helst. Vardagen har verkligen smugit sig på och man märker knappt hur dagarna går. Jag jobbar alldeles för mycket och har knappt tid att tänka på mig själv. Så imorgon bokade jag in en tid för pedikyr, gudarna vet att mina fötter behöver det. Och så bokade jag in klipptid i slutet av månaden, och vet ni vad? Jag funderar verkligen på att göra något totalt galet, alltså något väldigt annorlunda med håret, vi får se om jag vågar.
Jag är nog bland dem tjejer som lägger minst pengar på sitt hår. Jag köper schampoo i mataffären och klipper topparna var sjätte månad och har inte färgat håret på 3 år. Det är kanske dags att lägga ner lite mer tid och pengar på en frisyr.
 
Visst går hösten alltid fort? Den bara svischar förbi.
Om ni har tips på hur man bryter vardagsmönstret så här års får ni gärna komma med förslag. Vardagstristess är en av mina största fiender.
 
Igår såg vi Hamlet som direktsändes från The National Theatre i London på bio här i Karlstad. Det var jättekul, jag har inte sett Hamlet innan och aldrig sett teater på bio. En jättesmart satsning som gör att fler kan njuta av pjäser som spelas upp i storstäder.
 
Just nu ser jag på The Affair på HBOnordic. Det är en bra serie tycker jag.
Nu ska jag fortsätta njuta av en lugn och stilla kväll hemma.
Vi hörs!
 
Maskoten på försäkringsmedicinkursen, grisen grymtar när de vill göra oss uppmärksamma på något! Sjukt kul tyckte vi! Grisen köper man tydligen på Biltema
 
 Skådisar från Kunskapsteatern som spelade upp några scenarion för oss, duktiga och roliga
 
 Cumberbatch som Hamlet på bio igår
 
 Just nu googlar jag frisyrer hejvilt, what to do?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: