callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Torsdag och trötthet

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag gick jag min näst sista dag på kava (kirurgisk akutvårdsavdelning). Det har varit några olika läkare jag har gått med dessa 2 veckor så lite uppsplittrat har det blivit. Idag var jag dessutom så trött. När jag kom hem kunde jag omöjligen hålla mig vaken så jag sov en bra stund på eftermiddagen. Välkommen till arbetslivet liksom!
Imorgon är det bara halvdag på jobbet och sedan ska jag åka och hälsa på min mamma och min lillebror som jag inte har sett på några veckor, det ska bli mysigt.
Jag är i valet och kvalet hur jag ska göra med min boendesituation. Har hittat en lägenhet till bra pris som jag tänkte gå och kolla på på måndag.
Och så har jag börjar räkna points med Viktväktarna igen. Det är kanske lite därför jag är trött. När man drar ner på kaloriintaget blir man trött innan man har vant sig. Jag är inte superstrikt och är jättenöjd om jag går ner ca 0,5 kilo i veckan vilket jag faktiskt gjorde första veckan, yippy! Lite träning på det så är man på god väg.
Nu sova snart.
Vi hörs!
 
 
Det här gillar jag, fruktskål på jobbet, för att väga upp mot allt fika och kakor som bjuds på, perfekt med en frukt som mellanmål

Kommentarer


Kommentera inlägget här: