callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Kollegor

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag har vi haft fortsatt intro men bara för oss 5 som börjar AT i Karlstad denna omgången.
Det blev himla mycket info om löner, lagar, jourer, kompledighet, flex osv. Just flextid har jag aldrig haft innan och jag tror inte jag kommer gilla det men vi får se. Segt att behöva logga in och ut sig helatiden.
Dagens positiva var att vi blev bjudna på lunch, igen, och vi fick höra att lönerna har gått upp 500 kr sedan vi var på jobbintervju. Så nu har AT läkarna 31000 i ingångslön i Karlstad, något högre i Arvika och Torsby. Vi fick inte förhandla utan alla tjänar lika mycket vilket jag tycker verkar ganska rättvist då vi har liknande arbetserfarenhet sedan tidigare.
Jag ville träna idag men blev på något mystiskt sätt kvar hemma. Har iaf lagat mat och sett på en serie (Girls) och tror det blir en tidig kväll i säng, ska vara på jobbet redan 7.15 imorgon, huuua! Tur att man bor nära iaf.
Vi hörs!
 
AT( allmäntjänstgöring) i karlstad med start 26/1  2015. Jag gillar mina kollegor och tror det kommer bli sjukt lärorika år för oss alla här i Karlstad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: