callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Like my job

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Jag var och tränade idag för första gången på 100 år. Det blev 40 min kondition. Jag funderade på att byta gym men när jag kollade på priserna kände jag att alla SATS i hela Göteborg plus Valhallabadet för 299 kr i månaden (studentpris) ändå var schysst. Jag hade sagt upp mitt kort men den snälla receptionisten på SATS Kungsgatan fixade så jag kan fortsätta på samma abonnemang.
Annars har jag jobbat. Och jag gillar verkligen att jobba. Känslan av struktur, att man faktiskt gör något viktigt och all feed back jag får gör mig glad. Som sagt så har den här mottagningen jag har hamnat på haft problem med att rekrytera läkare. Så patienterna har ibland fått vänta väldigt länge på en läkartid, de har inte fått sina mediciner utskrivna i tid etc. Så de är ofta missnöjda när de kommer till mig. Men jag har märkt att de ofta går nöjda därifrån. För jag kan hjälpa de med det akuta plus att de får en ny tid hos mig om det behövs och då vet de att den här gången behöver de inte vänta 6 månader. Ni kan inte fatta vilken skön känsla det är att kunna hjälpa en enda patient och hittills har jag lyckats göra ett gäng missnöjda patienter nöjda så det känns faktiskt toppen. Och jag gillar arbetssättet, att vi är ett team, har teammöten och faktiskt hjälps åt. Bara vårt team har närmare 200 patienter så ni kan tänka er att väntelistorna är långa.
Ja det var väl ungefär det, blir ni besvikna om mitt fredagkvällinlägg för denna veckan handlar om gymmet? Funderar nämligen på att börja helgen med ett pass på fredag.
Vi hörs!
 
 
Smarrig sallad jag har börjat göra stora satser av så det räcker till 4 portioner. Bladspenat, cous cous, lök,tomat, paprika, fetaost och äpple. Och creme fraiche till. Mums!
 
Nya skor. Just den modellen var slut i min storlek i GBG, så jag blev himla glad när jag hittade dem i Jönköping i helgen.
 
Ny mobil, yey!
 
 

Kommentarer

  • fariba säger:

    älskling
    jag blir inombords glad när jag ser att du är så nöjd med ditt val.tänk att dina ansträngningar gav resultat.
    lycka till.kram

    Svar: Merci! :)
    Nasha

    2014-10-10 | 09:05:41

Kommentera inlägget här: