callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jourmat

Kategori: Allmänt

Alooooooo!
Hur är läget? Jag är ganska trött efter den här första jobbveckan. Ska dessutom toppa veckan med 12 timmars jour, så när ni alla är i era sommarstugor på landet och äter sill och dricker nubbe så sitter jag framför en trött dator på jobbet el sitter och snackar med någon patient.
Idag efter jobbet träffade jag en vän och vi åt världens äckligaste mat inne på Ica Focus på en sushirestaurang. Jag köpte lite mat till imorgon på Focus och fick lite smått chock över priserna där och sedan tog vi en fika på café Vänner på Södra vägen.
Jag hoppas den här tröttheten försvinner nästa vecka så jag orkar göra lite grejer på kvällarna.
Jobbet är kul men förstås tungt med deprimerade, missbrukande, livströtta patienter som man försöker hjälpa på något sätt. Jag har en kollega som är en fena på läkemedel och jag försöker lära mig av honom vilket antidepressiva som är bäst till vilken patient osv. Det är guld värt med bra kollegor som dessutom är intresserade av att lära ut sina kusnkaper.
Japp, ha en glad midsommar mina vänner!
Vi hörs!
 
 
Bunkrat upp med mat för morgondagens 9-21 pass på jobbet. Lägg märke till sillen och färskpotatisen!
 
Rena rånet sysslar de med på Focus, 3 hg frukt kostar 50 spänn!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: