callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Hängt

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag var hemma även idag. Tänkte det var bäst att tillfriskna helt innan jag går till sjukhuset. Imorgon är jag ledig enligt schemat så sammanlagt kommer jag ha varit hemma 4 dagar med söndag inräknat, det är nästan så man blir slö. Men det behövdes verkligen lite vila, allt har gått i ett sedan ganska länge tillbaka med projektarbetet och sedan terminstart i början av januari.
 
Jag var och hälsade på Filip som också har varit magsjuk. Han mådde bättre idag, vi åt lite mat och såg på film. Beyond Borders (från 2003) med Angelina Jolie och Clive Owen, två bra skådisar. Den handlade om välgörenhet i krigsdrabbade länder och all korruption kring det och så en liten kärlekshistoria inslängd också. Det var väl en ok film men inte jätterealistisk. Den får 6 av 10 av mig.
 
Imorgon ska vi ha bokklubbsmöte. Det är egentligen inte min tur att ha det men då båda tjejerna flyttat från stan var det ändå enklast att ses här. Vi ska prata om boken Förlåtelsen av Hanne-Vibeke Holst. Det ska bli så kul för det var länge sedan vi sågs och det ska bli kul att se vad Lisa har för bok för oss till nästa möte.
Min älskling ringde idag när han mellanlandade och det var så kul att höra ifrån honom. Kul att ha någon att bry sig om som bryr sig om en.
 
Annars händer inte så mycket, känner mig fortfarande lite hängig men imorgon är jag nog helt återställd.
Förresten på tal om välgörenhet, ger ni nåt till det el inte? Till min stora förvåning möter jag den ena efter den andra människa med en bra inkomst och goda värderingar som inte gör det. Visst, det är svårt att hitta en organisation som man kan lita på men man får hoppas att man kan hjälpa med det lilla man ger. Jag har under alla mina studieår skänkt en månatlig summa till Läkare tan gränser. Vilka skänker du pengar till?
 
 
 
Bra skådisar men inte den starkaste filmen av någon av dem, får 6 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: