callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Franska

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Hur är det med er? Här är det bra. Jag har varit hemma idag. Det var skönt, såg en film som heter Holiday in handcuffs och tog det bara lugnt, lagade mat och var på min franskakurs. Vi har haft 7 lektioner och det är bara 4 kvar. Det går väldigt fort och man lär sig något nytt varje gång men det kommer nog ta sin tid att kunna prata. Jag funderar på att gå en kurs i franska i Nice, vet att det finns kurser man kan gå på alla möjliga nivåer där. Vore underbart att få vara i Nice längre än den vanliga veckan någon sommar/höst.
Efter franskan var jag och fikade med en av tjejerna på kursen. Det var trevligt, alltid kul att lära känna nya männiksor.
Mitt hösttips idag får bli
12. LÄR KÄNNA EN NY PERSON! Ju äldre vi blir desto färre nya människor lär vi känna. Det är alltid givande med nya bekantskaper. Så ta en fika med en kollega du inte brukar umgås med, umgås med någon du brukar springa på på gymmet, grannen du är lite nyfiken på el whoever. Du kanske får dig en ny vän på köpet och de flesta blir väldigt glada när man frågar om de vill hitta på något.
Imorgon blir det projektskrivande och sedan AW med några vänner. Ska bli skönt med helg, hehe!
Vi hörs!
 
 
Smarrig sallad jag bjöd min kompis Lisa på igår.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: