callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Resten av helgen

Kategori: Allmänt

Hej!
Det har varit en kul helg.
Igår var jag och Johan på den sedan länge planerade teaterföreställningen Fröken Julie på Nya studion på statsteatern. OMG, det var bara en enda kvinna på scenen och hon gjorde ett kämpebra jobb. Hon läste alltså alla repliker och det utantill. Sådan energi och närvaro. Vi tyckte det var toppen. Strindberg är rätt mörk. Hans verk handlar ofta om mellanmänskliga relationer när de är som sämst.
 
Efter teatern var vi hos fina Maria som hade 25 årsfest. Gott vin och massa godsaker bl a tårta bjöd hon på. Och ett gäng trevliga människor fanns på plats. Det var nice. Sedan promenerade jag hem i kylan i strumpbyxor och kjol och jag lovar mina ben var kalla i 3 timmar efteråt.
 
Idag har jag bara varit hemma. Bestämde mig för att plugga idag och det har jag gjort, hann med 3 föreläsningar även om det var sådana korta på 45 min var. Man får beta av materialet långsamt utan att få panik.
Imorgon har vi praktiskt prov men jag är inte nervös, antingen kan jag det el så får jag lära mig det. Svårare än så är det inte.
 
Nu ska jag lägga mig och läsa lite innan sovdags.
Vi hörs!
 
 
 
Johan innan teatern, snyggt klädd dagen till ära.
 
 
Långhårig jag har blivit!
 
 
På teatern. Kan säga att nästan alla där var vithåriga. Varför går vi unga inte på teater/opera?
 
 
Snyggaste födelsedagsbarnet
 
 
Vårt kompisgängs enda brunetter! ;)
 
 
Perfekta tjejkompisbilden plus ett litet tillägg.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: