callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Hosta, slem och död!

Kategori: Allmänt

Hej hej hej! :D
Idag är jag på gott humör no obvious reason.
Har duschat, diskat och varit och handlat och lagat världens godaste vitkålsoppa. Det finns ju inget som är så helylle som hemlagad soppa så här på hösten! Mums! :)
Receptet får ni här. http://www.kokaihop.se/recept/mustig-vitkalssoppa-med-kottfars Jag freestylade dock och hade i bara lök, vitkål, köttfärs. Blev super. :)
Rubriken ska jag förklara. Efter att ha legat i sängen och stirrat in i väggen ett bra tag nu så kom jag äntligen igång med plugget ikväll. Det är verkligen som födsloarbete för mig att komma igång. Smärtsamt och utdraget! Men ikväll går det bra och ämnet är KOL alltså kronisk obstruktiv lungsjukdom som många rökare får och som man slutligen kan dö av. Ingen rolig historia med andra ord. Och då kom jag att tänka på en föreläsare vi hade som var lungläkare och som sa att hans specialitet gich ut på hosta, slem och döden! Tyckte det var en hemskt deprimerande beskrivning och nu är det väl ingen av oss som vill bli just lungläkare! haha
Nu ska jag bege mig tillbaka till mina böcker. Kommer kompensera denna hemmasittar/pluggfredag med ost och vinkväll hos några vänner imorgon. :)
Ta hand om er och sluta om ni röker, it´s gonna kill u! :S
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: