callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Söndagkväll

Kategori: Allmänt

Hej!
Min söndagkväll, var ute och promenerade i 1timme och 40 minuter. Gick till Liseberg och lite längre och så tillbaka. Det var skönt promenadsväder. Jättefint med all julbelysning överallt. Sedan följde jag min polare till tåget.
På kvällen har jag ätit god spagetti och specialköttfärssås med en skväll grädde, lite majs och rosmarin i. En kompis recept som är jättegott!
Sedan såg jag en film som heter Pojken i randig pyjamas. Den handlade om en tysk militärs 8 åriga son. När pappa skulle jobba på ett av koncentrationslägren fick familjen följa med och bo nära lägret. Bra film även om den slutade lite konstigt.
Jag gillar filmer som handlar om andra världskriget fast helst om människoödena, inte så mycket om själva kriget. Nästan alla killar jag känner är väldigt intresserade av andra värdskriget. Undrar hur det kommer sig?
Själv är jag sjukt antikrig och är emot allt som har med krig att göra. Jag har tom svårt för svenska militärer även om de oftast jobbar med fredsbevarande verksamhet. Jag tycker det är konstigt om man frivilligt väljer ett yrke som är så nära förbundet med krig.
Nu ska jag läsa lite i Strindbergboken Giftas.
På återseende!
 
 
Filmen jag såg ikväll.
 
Vackert på Gustav Adolfs torg
 
 NK:s julbelysning
 
 Del av julskyltningen på NK
 
 Julmysig inredningsbutik på Södra vägen.
 
Södra vägen
 
 Korsvägen, belysningen på Liseberg 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: