callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Middag

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag håller på att laga mat. Lax och rotfrukter och så en god tzatziki till. Har bjudit en gammal klasskompis på middag och hon borde snart dyka upp. Har dessutom lånat 3 filmer som vi kan välja mellan. Det borde bli en bra kväll.
Tänkte varna för en sak. Det är andra gången jag handlar på Hemköp inom några veckors tid då de tar fel betalt. Det har både gångerna varit erbjudanden de haft och när man betalar tar de ändå betalt enligt originalpriset.
Det handlar ju inte om många kronor men det är en principsak. Jag hade inte just plommon på inköpslistan och om jag enbart köper det för att det är billigt ja då ska det vara just billigt! Så kolla era kvitton en extra gång innan ni går hem från mataffären!
Annars har den här bemanningen på sjukhuset gjort mig galen. De messar kl 6.00 på morgonen när man ligger och sover och sen messsar de flera gånger kl 15.40 om ett pass som redan började kl 15.00. Har inte folk som jobbar på bemanningen något liv och kan släppa allt och åka och jobba med så kort varsel? Jag begriper inte det.
Fick iaf jobb på torsdag och det är ju bra, då kan man planera in det.
Annars fick jag några nummer av en kompis på middagen i lördags angående ett annat jobb på sjukhuset. Ska ringa de imorgon.
Nu ska jag läsa lite innan min kompis dyker upp.
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: