callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Juldagen

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag vaknade jag ganska sent. Kunde inte somna igår och låg ch lyssnade på alla ljud som huset ger ifrån sig. Hus är bara överlag läskigare än lägenheter med massa ljud om natten, mörka utrymmen etc.
Vaknade av att mamma kom in i rummet satte sig i fåtöljen och påbörjade en diskussion. Hon är ju sötast i hela världen och att jag väcks upp med en riktig debatt är jag van vid.
Ämnet på tapeten var att jag helst inte ska träffa en kille som har barn för det är ju så krångligt. Det komiska är att jag är singel, träffar absolut ingen, har aldrig dejtat någon som har barn och ämnet var i princip taget ur luften.
Vi kom till slut fram till att det kvittar om personen i fråga har barn om man är förälskad.
Sedan avhandlade vi ett par lika absurda ämnen till. Som ni hör så var detta en mycket intressant morgondiskussion.
Vid det laget var jag klarvaken och gick upp och käkade brunch. (Pinsamt att kalla dagens första mål för frukost när kl är ca 12.30)  Äggröra, julskinka med jävulskt stark senap på knäckebröd och dadlar och te. Juligt som bara det och gott gottigott gott!
Sebastians sång fyllde dessutom hela huset när jag vaknade. Det finns förmodligen väldigt lite som är lika mysigt som att vakna till barnsång och skratt.
Nu har mamsen stått och gjort mig matlåda till imorgon eftersom jag kommer hem till Göteborg sent ikväll och ska upp tidigt och jobba.
Nu ska vi ta en liten promenad och sedan ska jag åka hem till vackra Göteborg. 
Jag läste äntligen ut biografin om Strindberg på 700 sidor nu under julhelgen. Den var verkligen intressant och nu när den är utläst har den lämnat efter sig ett tomrum. Om ja skulle kunna äta middag med en död celebritet så skulle jag välja Strindberg i hans yngre dagar. Galen och genial!
Adjö nu och vi hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: