callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tisdag på BUP

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Hur har ni haft det? 
Jag drog mig i sängen imorse, det resulterade i exakt 15 min att göra sig iordning på. Jag hann till morgonmötet på öppenvården och fick där äran att ta över 10 fina papperslappar med recept som patienter ringt in och sagt att de behöver. Det är ett av det tråkiga med öppenvårdspsyk, man får väldigt ofta förnya recept till patienter man aldrig träffat. Jag brukar vara noga och kolla att det de vill ha verkligen stämmer och att de har träffat en doktor rätt nyligen.
Det blev en rätt stressig förmiddag med 1 patient, 2 telefonuppföljningar, ett möte och dem 10 recepten. 
Jag hann iaf till utbildningen som var på BUP ( barn och ungdomspsykiatri) idag. Det var jätteintressant om olika psykiatriska tillstånd hos barn som ADHD och autism. Överlag så har vi inte fått med oss så mycket kring barnpsykiatri känner jag, vilket är synd. 
Efter jobbet tog jag och min kille en timmes promenad vid hamnen vilket resulterade i att vi var hungriga och trötta när vi handlade mat på Hemköp kl 18. Man ska helst undvika det. Det blev iaf en god middag och några avsnitt av en serie. 
Nu ska jag chilla lite till, har grymt träningsvärk i vaderna och går som en 90 åring.
Vi hörs! 
 
Varsin kaffe köpt på Löfberg Lilas fik 
 
En stege mot himlen...
 
Härlig promenad vid hamnen
 
God middag, säsong för sparris 
 
Dagens jobbild

Kommentarer


Kommentera inlägget här: