callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Helgen

Kategori: Allmänt

Hej!
Gud vad tråkigt det är att vara utan sin iPhone, jag har fått mail om att hämta min nya mobil men man ska ju ha tid också. Får hämta den imorgon för det är jobbigt att vara utan en ordentlig kamera och Bank ID och allt annat man har i sin mobil.
 
Min helg, ja den har gått sjukligt fort. Igår städade jag. Mamma skulle komma hit idag och min lägenhet är i vanliga fall totalt kaos. Det blev fint iaf, mamma anmärkte tom på att det var så rent och städat.
På kvällen hängde jag med min bättre hälft (har skaffat mig en sådan), vi gick på stan och fikade och så handlade vi mat till en god fiskgryta och åkte hem, lagade mat och kollade på Downton, vi är helt hooked.
 
Idag träffade jag mamsen rätt tidigt och vi drog till Bergvik för att handla. Jag gick till Lyko som öppnat en butik på Bergvik i Karlstad. En hel butik med hårvårdsprodukter och tjejer som faktiskt är bra på att hjälpa en köpa rätt saker. Jag träffade en duktig bloggare där också vars blogg jag följer. Hon jobbar där. Det var skoj och jag fick dessutom hjälp med både schampo/balsam och en hårolja.
Sedan gick vi till Ica-maxi. Jag skulle köpa julmat till mig och min bättre hälft, vi båda jobbar på julafton på kvällen. Vi ska äta en julbrunch ihop och öppna våra julklappar innan jobbet. Det var rätt kul att handla julmat, men lite stressigt, jag och mamma fyllde iaf upp en hel vagn ihop. Sedan hem till mig för lite fika och snack. Mamsingen har varit i Iran och hade massor av skvaller om släkt och vänner. Hon har köpt ett armband till mig där som jag är spänd på att få, men det blir kombinerad julklapp/födelsedagspresent.
Efter att mamma hade gått hade jag egentid, ovanlig vara nuförtiden. HBO har pajat, så jag kunde inte titta på The Affair som jag ville se. Jag kollade istället på Netflix och Master of None, med Aziz Ansari, den var helt ok.
 
Sedan har jag gjort upp min ekonomi för december, gått igenom utgifter osv. Lite läskigt så mycket pengar man lyckas bränna, men jag är ju ung, det är december och det är dyrt att leva tröstar jag mig själv med!
 
Nu sitter jag här och har ett par timmar till läggdags.Tror jag ska göra några övningar på min yogamatta. Var faktiskt på gymmet för första gången på ever i veckan, det var skönt. Funderar på att skaffa en personlig tränare bara för att komma igång, ännu en utgift!
Vi hörs hör ni!
 
Jag och fina mamsen i somras

Lyko Bergvik, massor med hårvårdsprodukter och personal som är proffsiga
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: