callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lördag!

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur är läget? Här är det bra, älskar att det är helg! Jag hade en ganska slapp vecka på schemat veckan som gick men det blev ändå intensivt med lite sömn. Den här kursen är ganska mycket att plugga helatiden ( vilket är bra, så man inte skjuter upp det). Så igår kändes det helt underbart att komma hem. Det blev middag, vin, godsaker (too much of it) och bl a Skavlan på tv. Mysigt.
 
Idag har jag sovit ut och käkat frukost länge, så lyxigt att inte behöva stressa. Nu är jag hemma, har läst pyttelite kardiologi ( hjärtat, jag är sämst på det) och ska nu sätta igång med matlagning och att städa min lägenhet lite. Ska ha en speciell person på middag idag och sedan ska vi ut och dricka några glas vin/ drinkar. Det blir skoj! Tyckte det var rätt grått idag, så man behöver komma ut lite.
 
Annars är det mycket tankar på vad jag ska göra efter att utbildningen är slut i sommar. Vi ska börja söka AT ( allmäntjänstgöring som man måste göra som läkare för att få sin leg) snart och det är mycket att tänka på. Ska man stanna i stan? Ska man flytta? Får man ens något jobb el blir det vikariat ett tag?
Ja jag antar att det det visar sig snart hur det blir. Nu ska jag sätta igång här.
Vi hörs!
 
 
Fredagsmys med onyttigheter och lite frukt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: