callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tjabba

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Jag kom precis hem från gymmet. Har på sistone tränat lite udda tider, var där 6.30 i tisdags och annars brukar jag gå efter 20.00. Det är skönt, mindre folk och lugnt. Det är en lyx man har när man bor mitt i stan och knappt 5 min från gymmet. Vi får se hur det blir i Karlstad, SATS där ligger i stan medans jag kommer bo nära sjukhuset.
Jag var ledig igår, hade en semesterdag. Det är verkligen som honung för själen att vara ledig mitt i veckan, onsdag är en perfekt dag, veckan bli så lätt att hantera då. Jag hann gå till frissan som jag inte hunnit på länge, ärligt hur ska man hinna det efter jobbet kl 17? Jag brukar oftast vara hungrig och trött och vill bara hem efter jobbet och min frisör har inte öppet på lördagar. Det var iaf gött att få göra sig lite snygg, det blev toppning av håret, ögonbrynsplock och trådning av ansiktet. Sedan var jag även hos tandläkaren. Det var mindre behagligt, jag har 4 tänder som behöver lagas och det kommer kosta kring 6000, stackars min ekonomi som ska klara av en flytt, tandläkarräkningen och en rad andra saker jag måste köpa/göra!
 
Jag måste bara lyfta fram mina underbart duktiga kollegor inom psykiatrin. Nu är det sjuksköterskorna och skötarna jag tänker på. De som jobbar ute på avdelningar och som stundtals får utstå situationer som kan vara farliga. Som tur är händer det sällan något allvarligt men ibland får personalen ta emot en smäll el liknande. Jag vet inte hur jag skulle hantera det om det hände något och vi läkare har heller ingen ordentlig utbildning i hur man faktiskt gör i sådana situationer. När någon är våldsam på en avdelning är vi väldigt sällan involverade. Så en eloge till dem som faktiskt orkar jobba nära patienter som mår så dåligt så de ibland går bananas.
Nu blir det snart läggdags, helt otroligt att det är fredag imorgon, det blir nog utgång för mig, så håll utkik efter bilder!
Vi hörs!
 
Mitt julgodis hittils. Så himla gott med massa kokossmak. Nu är affärerna fyllda av choklad och godis inför julen, vilken är din favvo?
 
 Blek decembersol
 
 Julgranen på Gustav Adolfs Torg granne med mig
 
 När man har en semesterdag så får man ta en drink, här en blandjuice, Passoa och Malibu, mums!
 
I doktorsskrud
 
 Köpte den här när jag hade glömt vattenflaskan hemma. Blev ännu törstigare av den halvsöta drycken. Rekommenderas därmed ej om du ska träna!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: