callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lanzarote

Kategori: Allmänt

Hej! 
Resan fortsätter. Imorse vaknade vi relativt tidigt och begav oss mot frukosten. Hotellkomplexet är såpass stort att jag fortfarande inte har lärt mig gå från receptionen till vår lägenhet som är som en bungalow med vardagsrum och sovrum. 
Frukosten hade precis allt man kunde önska sig och lite till. Kl 11.30 skulle vi få lite info om saker man kan göra från Tui. Vi satte oss vid poolen fram tills dess. Jag läser en rätt tung bok om en kille som flydde från Nordkorea till Kina, Flykten från läger 14 heter boken.  Stämningen i den stämmer ju inte riktigt med semesterstämning men det är mycket intressant. 
Vi lyssnade på info från Tuis guide, en ung svenska. Det verkar finnas en del att göra på ön och det är enkelt att ta sig per fot, bil el buss. 
Efter infon var vi på en strandpromenad, vi gick 50 min i värmen. Det är varmt men inte överdrivet. Det är nog vårväder för Kanarieöarna men definitivt lika varmt som en bra svensk sommardag. 
Sedan blev det lunch. Då vi matas konstant försökte jag äta en lite lätt lunch. Efter lunchen hängde vi vid poolområdet och jag badade i den uppvärmda poolen som håller 24 grader. Sambon har varit på en joggingtur och jag fortsatte med min bok. 
Något som känns ovant är att allt är gratis. Att måltiderna ingick förstod vi ju men att man konstant kan hämta drinkar, kaffe och fika helt gratis är ovant. Idag har jag fått i mig 3 virgin pina coladas och ett par cappuccinos. Mycket trevligt när man ligger vid poolen. Nu är det snart dags för middag. Jag är faktiskt hungrig. 
Imorgon planerar vi att åka till ett köpcenter. Jag fick inte med mig några kortbyxor hemifrån och behöver handla. Dessutom blir tom vi lite trötta på att bara vara på hotellet. När det gäller djurliv har vi sett rätt många små gröna jättesöta fåglar som jag tror är papegojor. Kaktusar älskar det här vädret och det växer palmer överallt. 
Vi hörs! 

(null)
På hotellet 

(null)


(null)
På strandpromenaden 

(null)
    Playa de los Pocillos

(null)

 
(null)
Så skönt med uppvärmd pool

(null)


(null)
Skål i virgin pina colada 


(null)
En cappuccino vid poolen 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: